Ikke hvis det var under koking. Etter kjøling er det kritisk.Dessverre under koking av vørter ute falt ett lite flyvende insekt oppi gryta. Det er fisket ut, men er ølet nå ødelagt??
Heldigvis var det under koking med 45 min igjen… så da bør det gå bra?Ikke hvis det var under koking. Etter kjøling er det kritisk.
Jajaja, ingen bakterier tåler kok i 45 minutter. Null stress.Heldigvis var det under koking med 45 min igjen… så da bør der gå bra?
Har litt dårlig erfaring med bananfluer, men det varierer sikkert med type insekt.Jeg tror egentlig ikke det er krise om et lite insekt faller oppi på kald side heller, så lenge gjæren har fått godt tak før insektet for gjort no skade
Humle skulle jo gå greit..?Har litt dårlig erfaring med bananfluer, men det varierer sikkert med type insekt.
Går fint å tilsette vørteren etter 15 min kok, hvis du har plass i gjæringskaret.Ett lite spm til
Vi har en kjele med vørter på nedkjøling hvor OG er 1052 som skulle vært 1045. Før koking tok jeg av 2 liter vørter fordi kjelen var for full. Kan jeg koke disse 2 litrene 15 min å ha i vørteren eller bør jeg bruke vann da vørter er ukokt?
Dessverre under koking av vørter ute falt ett lite flyvende insekt oppi gryta. Det er fisket ut, men er ølet nå ødelagt??
I «How to brew» av John Palmer,er det en FAQ. Et av spørsmålene var, Q: Jeg fant en død flaggermus i gjæringskaret. Hva gjør jeg? A: Kjøp en ny flaggermus!Dessverre under koking av vørter ute falt ett lite flyvende insekt oppi gryta. Det er fisket ut, men er ølet nå ødelagt??
Hmm, får håpe Q ikke var en kinesisk brygger fra Wuhan i 2019I «How to brew» av John Palmer,er det en FAQ. Et av spørsmålene var, Q: Jeg fant en død flaggermus i gjæringskaret. Hva gjør jeg? A: Kjøp en ny flaggermus!
I «How to brew» av John Palmer,er det en FAQ. Et av spørsmålene var, Q: Jeg fant en død flaggermus i gjæringskaret. Hva gjør jeg? A: Kjøp en ny flaggermus!