Installere Rapt Pill

Hos meg treffer den på merket fra dag 1. Så gjør den noen krumspring underveis i gjæringen, men tar seg inn igjen etter hvert
Cold crasher jeg så faller SG et par knepp ekstra, men det er ikke noe problem når en vet det vil skje.

Jeg har hatt ålreite resultater de siste gangene. FG er ikke til å stole på, men det er som forventet. Den har gitt meg noe å følge med på sånn at jeg kan la karet stå i fred og ikke dra ut samples hele tiden :)

Kan den kobles til Brewfather?

Ja, funker utmerket mot Brewfather. Bedre å følge med der. Rapt-siden er elendig

Ja, helt katastrofe. Hvordan setter jeg det opp?
Uhm ...
Fra Rapt-siden velger en i alle fall "My account" - "Web hooks" - "Create new web hook" - "Brewfather Power up"
Så må du gi den et navn for så å hente "Integration ID" fra Brewfather

I Brewfather, under "Innstillinger" finner du "Power ups" og under den ligger "ID-en" samt en lenke mot "Instruksjoner"

Derfra mener jeg jeg knotet litt frem og tilbake, men klarte det på tredje forsøk

Jeg lot den lade over natta, og nå for et kvarter siden skrudde jaggu det røde lyset seg av. Da fikk jeg til kalibrering, så nå ligger den og dupper i vørteren. Gjæren er ikke helt i gang enda, så det gikk bra.

Utrolig frustrerende oppsett, mest på grunn av dårlige instruksjoner. Web-grensesnittet er også under middels, særlig på mobil. Det zoomer og flytter seg på en måte som gjør det unødvendig vanskelig å bruke. Lurer på om jeg skal sende kegland litt feedback.
Det skal komme en oppgradering av RAPT-en før jul. En liten kikk på beta-versjonen ligger her:
og den ser ikke så verst ut

Jeg finner meg i samme frustrerende gata. Lading og installasjon gikk greit, men kalibreringe er en annen sak. Rapt Captive Portal er slik jeg forstår finnes på selve Pill'en og kan kun nås når enheten er koblet til PC eller mobil/nettbrett via usb. Ifølge instruksjonene skal en prompt vises i App'en når enheten kobles til, men det sjer ikke. Jeg kan heller ikke koble meg til ved bruk av IP-adressen.
Jeg lurer på om probemet mitt er Telenor sin ruter. Den skal sende på både 2,4 og 5 GHz. Pill'en bruker kun 2,4 GHz og det jeg nå lurer på er om ruteren sender på begge frekvenser samtidig eller om jeg må styre dette manuelt. Er det noen som kan hjelpe meg her?

Har ikke telenorruter, men: åpne en nettleser. Tast 192.168.0.1 i adressefeltet. Da får du trolig opp innlogging til ruteren. Hva som er brukernavn og passord vet jeg jo ikke, men det kan være home og home, evt home og password. Eller noe anna. Har du bruksanvisningen står det nok der.

• Like
Reaksjoner: Ove
Telenor skriver:
Send SMS med kodeord WIFI XXXXXXXX til 2000 for å få tilsendt nettverksnavn og passord til ruteren. De 8 sifrene er de 8 siste sifrene i serienummeret (S/N). Du finner serienummeret og instrukser på hvordan du sender SMS på klistremerket på undersiden av ruteren.

• Like
Reaksjoner: Ove
Problemet er løst. Jeg kom inn i ruteren via Telenor.no/Mitt Wifi. Her kunne jeg sjekke hvilke nettverk som var tilboblet. Der fant jeg Pill'en, riktignok under et annet navn, men det var tilknyttet en IP-adresse som jeg brukte for å komme inn i Portalen. Her fikk jeg endelig kalibrert enheten. Det merkelige er at denne IP-adressen er helt forskjellig fra den jeg får opp når jeg sjekker tilkoblingen via Settings på PC'en.

Tilbake
Topp