Enda en gladnyhet for de som leker med tanken om å komme på årets juleølkonkurranse;
Truels Prahl har takket ja til å komme til Klostergården og holde foredrag rundt gjenbruk av gjær, i forbindelse med juleølkonkurransen. Han driver firmaet
Ferm, som spesialiserer seg på ølgjær, og er White Labs sin samarbeidspartner i Europa.
Da fikk ihvertfall jeg oppfylt førsteønsket mitt, håper og tror at det vil fenge mange andre også. Foredraget vil da holdes tidligere på dagen, og avsluttes med 3-4 retters middag i Klostergården med tilhørende ølmeny, før vi tar et time eller to pause og opprigg før selve juleølkonkurransen setter igang.
Ble enig med Truels om at jeg samler inn litt spørsmål i forkant (send PM/mail), så kanskje de kan samkjøres litt og bakes inn i foredraget.
Hva vi skal ta i samlet pris for foredrag og middag er litt uklart enda, men jeg tipper vi havner mellom 500-700,- et sted.
Jeg har heller ikke klart tidspunkt for når foredrag, middag og konkurranse vil holdes, men foredraget må nok starte "i rett tid" på dagen, så for dere som tenker å reise et stykke, kan det være lurt å vurdere en overnatting til på Tautra eller underveis, hvis dere vil ha full uttelling.