Juleølkonkurransen 2010

Hva tenkte du gj?re i forhold til Jule?lkonkurransen?

  • Jeg vil delta i både flaskekonkurransen og ta med et brygg til publikums favoritt

    Stemmer: 15 26,3%
  • Jeg vil delta i flaskekonkurransen, og møte opp som gjest.

    Stemmer: 26 45,6%
  • Jeg vil delta i flaskekonkurransen men kommer sannsynligvis ikke til å møte opp selv.

    Stemmer: 1 1,8%
  • Jeg vil delta i publikums favoritt.

    Stemmer: 3 5,3%
  • Jeg vil møte opp som gjest.

    Stemmer: 12 21,1%
  • Jeg vil trolig ikke gjøre noe av delene

    Stemmer: 0 0,0%

  • Totalt antall stemmer
    57
Lars skrev:
Vi er også i dialog med Det gode øls klubb om mulighetene for å sette opp en buss til Trondheim på natten.

Noen nyheter om buss?

Dersom det blir buss slipper vi å bestille overnatting...
 
Beant skrev:
Lars skrev:
Vi er også i dialog med Det gode øls klubb om mulighetene for å sette opp en buss til Trondheim på natten.

Noen nyheter om buss?

Dersom det blir buss slipper vi å bestille overnatting...

Hei,
det vil nok ta litt tid før vi kan si noe sikkert om bussen dessverre. Den vil isåfall være i regi av Det gode øls klubb og ikke av Norbrygg, men jeg skal gi beskjed så fort jeg vet noe, og bringe interessen videre. Hvis noen har gode tips til rimelige alternativ, vil vi gjerne høre om det.
 
Jeg antar Visa fortsatt er godkjent som betalingsmiddel? og at jeg defor ikke behøver å lete opp en minibank for å hente ut penger?
 
Telt går sikkert fint, og spisestedet har kortterminal. Regner med inngangsbilletter betales kontant.
 
Overnatting er bestilt, og øl til flaskekonkurransen skal flaskes nå til helga. Jeg fikk også en særskilt god idé til en juleale, så jeg meldte meg nettopp på for PF også... Så da må jeg brygge til helga! Huff, detta blir knapt!  ::)
 
Jau.

Hvis jeg i tillegg får pumpa fra Solar Project tidsnok, får jeg også testa whirlpool dyppkjøler alá mr. Malty! Blir bra dette - jeg gleder meg stort! :skitbra:
 
Jeg har brygget et juleøl som ser lovende ut, og satser på å sendeinn et sett flasker til juleølkonkurransen. Hvor mange flasker skal sendes inn i år?
Norbryggs juleølkonkurransen blir i år avholdt i Trøndelag. Vel og bra det, men hvordan forholder dette seg til Norøls Juleølfestival? Vil vinnerølet i år som tidligere delta i konkurranse med juleølene fra de kommersielle bryggeriene? Jeg tenker fortsatt med glede tilbake til 2003, da mitt juleøl danket ut alle de kommersielle bryggeriene!  :)  Det kunne vært artig om noen av våre hjemmebryggere kunne gjentatt dette i år!
 
Hei,
reglene er relativt uforandret fra tidligere år, det skal sendes inn 2 flasker også i år, og vinnerne i de to klassene går videre til Norøl sin Juleølfestival.
Dette er også grunnen til at vi har arrangementet så tidlig, noe jeg forsåvidt mener vi bør vurdere til neste år, da det etter min mening er en måned for tidlig i forhold til relevansen mot jul og vinter(øl). Eduard tar med vinnerølene sørover fra Tautra, slik at de når frem til Norøl-arrangementet uka etter.

Alt dette står forøvrig i forhåndsinfoen her. :)

Som enkelte har oppdaget (uten at vi har opplyst om det enda), har påmeldingen nå åpnet, og foreløpig er det flest østlendinger som har meldt seg på arrangementet. :skitbra:
 
Oddvar Demmo skrev:
Lars skrev:
Som enkelte har oppdaget (uten at vi har opplyst om det enda), har påmeldingen nå åpnet, og foreløpig er det flest østlendinger som har meldt seg på arrangementet. :skitbra:

Hvor ?

Helt øverst på siden: Konkurranser -> Juleølkonkurransen 2010, fører deg hit.
 
Lars skrev:
Reglene er relativt uforandret fra tidligere år, det skal sendes inn 2 flasker også i år, og vinnerne i de to klassene går videre til Norøl sin Juleølfestival.
Jeg tror du misforstod spørsmålet , Lars! Jeg forstår av reglementet at man kan delta med TO ulike øl i hver klasse, men at man skal levere inn FIRE flasker av hvert brygg. Hvis man vinner, vil vel da to av disse fire flaskene gå videre til Juleølfestivalen? Da er det ikke nødvendig å ha noen ekstra flasker i bakhånd.

Finens det mulighet for å få levert sine flasker til noen i Oslo, som frakter dem med bil nordover? Eller må alt sendes med post?
 
Tore B. skrev:
Lars skrev:
Reglene er relativt uforandret fra tidligere år, det skal sendes inn 2 flasker også i år, og vinnerne i de to klassene går videre til Norøl sin Juleølfestival.
Jeg tror du misforstod spørsmålet , Lars! Jeg forstår av reglementet at man kan delta med TO ulike øl i hver klasse, men at man skal levere inn FIRE flasker av hvert brygg. Hvis man vinner, vil vel da to av disse fire flaskene gå videre til Juleølfestivalen? Da er det ikke nødvendig å ha noen ekstra flasker i bakhånd.

Finens det mulighet for å få levert sine flasker til noen i Oslo, som frakter dem med bil nordover? Eller må alt sendes med post?

Ups, det har du helt rett i, takk for oppklaring!
Jeg syntes også det hørtes snaut ut med 2 flasker, hvorav halvparten skal kunne sende til Norøl, men det var altså det jeg (feil-)leste ut fra infoen.

Her er utdrag fra konkurransereglene, for å rette opp tvil om antallet:

    § 5.1 Én og samme brygger kan maksimalt delta med 2 øl pr. hovedklasse.

    § 5.4 Deltagende øl skal leveres i 4 –fire– stykk standard norske ølflasker à 0,33 liter, samt ledsages av en lesbar utskrift av påmeldingsskjemaet. Påmeldingsskjemaet skal også sendes inn elektronisk fra Norbryggs websider. Flaskene må passe nedi standard norske grønne ølkasser, både i diameter og høyde. Flasker som ikke er iht. disse bestemmelsene må påregne å ikke bli bedømt. Det er anledning til å søke styret om dispensasjon.
 
Vi har nå bestilt buss som kjører Klostergården - Trondheim natt til søndag, med mulighet for avstigning langs E6.
 
Da er også premiene fastsatt, sammen med sponsor Petit Agentur:

Flaskekonkurransen (2 klasser, tradisjonelt juleøl og spesialjuleøl):
1.plass: Gavekort på 1000,-
2. plass: Gavekort på 800,-
3. plass: Gavekort på 500,-

I tillegg sendes førsteplassvinnerne i begge klassene til Norøl sin juleølsmaking (og kåring) uken etter.
Vinneroppskriften i spesialjuleølklassen vil bli brygget på Klostergården Håndbryggeri.

Publikumsfavorittkonkurransen:
1.plass: Gavekort på 2000,-
2.plass: Gavekort på 1500,-
3.plass: Gavekort på 1000,-
4.-10.plass: Gavekort på 300,-
I tillegg vil alle på 1.-6.plass få et 9-liters corneliusfat hver, kjøpt av Norbrygg fra Petit til hyggelig penge.

Ola fra Petit blir med på hele arrangementet, og tar som vanlig opp forhåndsbestillinger. :skitbra:
 
Tilbake
Topp