Kommer vinneroppskriftene?
Gratulerer til alle vinnere i flaskekonkurransen, publikumsfavoritten og etikettkonkurransen!
Beste øl sammenlagt i klassene Juleøl med tilsetninger og Juleøl uten tilsetninger :
1. plass: Petter Fornes - Charleston
Vinnerølet i denne klassen vil bli brygget på Klostergården Bryggeri til neste år!
Kommer vinneroppskriftene?
Takk! Yeah
Må virkelig prøve å få til brygging på Klostergården denne gangen.
Oppskriften min ligger her:
http://www.haandbryg.dk/cgi-bin/beercalc.cgi?pick=Barley Wine #2&mine=&sort=date&stylesort=0&numshow=100&namesearch=&brewersearch=Petter F
Akkurat, da har jeg lyst til å prøve det. Men når skal jeg da tilsette mørk malt? Jeg mesker som regel i 60 min, og utmesk i 10 min. Kan jeg da tilsette mørk malt etter 40-45 min?Det var inspirert av Gordon Strong, som mener man ikke trenger meske røst/krystallmalter for å trekke ut sukkeret. Ved å tilsette det senere vil man få mindre beske smaker osv fra de mørke maltsortene. En annen fordel med dette er at da kan jeg ha mer basemalt i Speidelen, som har begrensninger mtp volum malt.
Ja, kanskje det. Får prøve meg frem.Det funker sikkert. Kan prøve å tilsette etter 60 min også, før du begynner på utmesk.
Har du fått svar på denne? Jeg er også interesert.Kommer det juleølkonkurranse 2015? Info? Er interesert
Kommer det juleølkonkurranse 2015? Info? Er interesert
Se HjemmesidenEr det om ikke annet satt av en dato for publikumsarrangementet på Tautra? Høstkalenderen begynner å bli full.
Se der kom det, gitt. Artig at jeg spurte rett før.