Kapsling av flasker

Espen Unnvik skrev:
Har ikke prøvd noen av disse bordmodellene, så skal ikke blamere for mye om dem.
Årsaken til at jeg ikke har kjøpt noen av dem er at jeg har flasker av diverse høyder, ser for meg at
ulempene med rejustering av høyde utjevner fordelene.
Er sikkert delte meninger om dette, så hvis noen kan overbevise meg om at jeg er helt på jordet,
så sier jeg på forhånd takk.

Hehe jeg tenkte mere på når jeg skal fylle en kasse eller to med 0.33 pils da er det greit om kapselene sitter greit på og at det er enkelt å få satt på korkene. Tror vist jeg bare skulle ha ett par halv litere så er den Emily tangen jeg bruker meir enn god nok. :)
 
RuneR skrev:
Jeg bruker en billigere bordmodell som de selger på eks. Vin og Bar. Veldig fornøyd med den :) 600,-
http://vinogbar.no/product_info.php?cPath=198_225&products_id=2227
edit:

Ser de har en på bryggselv til 369,- ;)
http://bryggselv.no/ds_product_info.php/products_id/341

Har også en slik fra Vin og Bar, det jeg ser i forhold til deluxe modellen i bildet over er at "hodet" virker å være forskjellig. På Vin og Bar varianten har flaskene/korkene en tendens til å henge fast i "hodet", da dette er såpass mykt. Modellen i bildet over ser ut til å ha en mye mer solid løsning her.
 
Jeg kjøpte en sånn bordpåsetter i dag og får den ikke til å funke. Vil ikke klemme inn kapslene. Og ja jeg har sjekket at jeg har kjøpt riktig modell. Hva må til for å få til å bruke denne?
 
Måtte bare legge hele vekta mi over den for å få den på. Mildt sagt nervøs for å knuse flasker. Flaska satt bom fast oppi der etterpå, men fikk lirka den ut. Er dette noe som bedrer seg etterhvert?
 
Gunnar84 skrev:
Måtte bare legge hele vekta mi over den for å få den på. Mildt sagt nervøs for å knuse flasker. Flaska satt bom fast oppi der etterpå, men fikk lirka den ut. Er dette noe som bedrer seg etterhvert?

Ja, det vil bedre seg etter hvert. Inni der er det vel også en magnet, den sagde jeg bort etter 10 flakser som var kapslet. Den jeg hadde, klemte en ring i korken, og pedant som man er...
 
Høres bra ut. Det er en magnet der ja. Syns den virker snedig jeg. Feste korken i Magneten og peise under flaska og kapsle:)
 
Jeg trykker hardt og fort, med den bordmodellen til 3-400kr, svart. Da glir korka lett på, og kommer lettere ut igjen enn om jeg bare klemmer den forsiktig på. Har ikke knust en eneste flaske hittil.
 
Da har vi samme modell regner jeg med. Kosta 410,- på bakke brygg. Da går jeg for den metoden i morgen. :)
 
Tilbake
Topp