KegLand med ny can seamer

Noen flere enn meg som har problemer med å få til dette? Jeg justerer høyden slik at den boksen står fast, men klarer ikke få valset lokkene tett. Boksene blir og lett bulket når jeg valser. Noen som har noen tips til hva jeg gjør feil?
aed663c99d3ca54e76f578fdefc04a70.jpg
12032dd7881bfc0b9f4cb2faf6a2c5cb.jpg
940e3fdb0e12d28bc4a475520d0a529d.jpg
2509c9f10ce42a04158d31c4b6547286.jpg
 
Ser ut som det er for mye press oppover. Tror også valsene treffer feil. For høyt? Valse 1 skal bare gå klar av chucken med 0,05 mm. Har du fulgt anvisningene i guiden? Har du bladføler og skyvelære?
 
Sukk. Nei har ikke bladføler eller skyvelære. Trodde dette var plug and play. Ser nå at jeg ikke er alene om å føle meg litt utmanøvrert når jeg søker litt på nettet.
Får vente til mandag og handle ennå mer verktøy og lære meg å bruke det.
 
Sukk. Nei har ikke bladføler eller skyvelære. Trodde dette var plug and play. Ser nå at jeg ikke er alene om å føle meg litt utmanøvrert når jeg søker litt på nettet.
Får vente til mandag og handle ennå mer verktøy og lære meg å bruke det.
Noen rapporter om plug&play, mens andre sliter. Jeg måtte justere valse 1 med en tettere avstand enn det som står i bruksanvisningen. Da falt det på plass. Det er en hårfin forskjell på fiasko og suksess.
 
Noen rapporter om plug&play, mens andre sliter. Jeg måtte justere valse 1 med en tettere avstand enn det som står i bruksanvisningen. Da falt det på plass. Det er en hårfin forskjell på fiasko og suksess.

Satser på suksess. Med litt lirking. Men så en som var håndverker og hadde justert i alle bauger og kanter uten at det ble tett og. Men katastrofetankene får utsettes til jeg har forsøkt å justere [emoji1417]
 
Satser på suksess. Med litt lirking. Men så en som var håndverker og hadde justert i alle bauger og kanter uten at det ble tett og. Men katastrofetankene får utsettes til jeg har forsøkt å justere [emoji1417]
Et lite triks jeg gjorde når jeg stilte inn brande can seamer, var å bruke cola eller farris til å teste sømmen, da slipper man å kastebort dyrebar øl og CO2
 
Venter også på 0,44. Det blir en veldig hendig størrelse.
Det er absolutt favorittstørrelsen.
Har du bestilt fra Brewshop? Eller er det andre som fører 0,44 bokser? Heidrun la jo ned privatsalget av bokser for en tid tilbake, om en bestilte en pall der kom en fort godt under 2 kr. boksen.
 
Det er absolutt favorittstørrelsen.
Har du bestilt fra Brewshop? Eller er det andre som fører 0,44 bokser? Heidrun la jo ned privatsalget av bokser for en tid tilbake, om en bestilte en pall der kom en fort godt under 2 kr. boksen.
Bestiller fra Brewshop, de er vel de eneste som har hvite bokser, tror jeg? Kjøpte en god del hvite 0,33 fra Heidrun i fjor, så jeg må få brukt opp en del av dem også.
 
Tilbake
Topp