Tror nok flere kommer til å selge 0,44 boksen, er jo perfekt størrelse.Bestiller fra Brewshop, de er vel de eneste som har hvite bokser, tror jeg? Kjøpte en god del hvite 0,33 fra Heidrun i fjor, så jeg må få brukt opp en del av dem også.
Bekrefter at dette funker snus.Jeg plukket opp et tips av en kar på Face...valse 1 justeres til 0,7mm på X og 0,05mm på Y.........så nå overelapper den mye og det ser foreløpig ut til å være tett! Valse 2 på anbefalte mål. Må ha bladsøker og 19mm pipe i tillegg til fastnøkkel og unbrako som fulgte med
Kan man leve med blanke bokser, er nok dette blant de rimeligste 0,44: 440ml box (5400 stk) – Brande AgenturTror nok flere kommer til å selge 0,44 boksen, er jo perfekt størrelse.
Tilbud jeg fikk før de stoppet med privatleveranser fra Heidrun, inkl. MvaKan man leve med blanke bokser, er nok dette blant de rimeligste 0,44: 440ml box (5400 stk) – Brande Agentur
Kan man ta boksen rett ut av pappesken og tappe, eller må boksen og lokket bade i f.eks Starsan først....?
Jeg sliter med det samme. Jeg har fulgt instruksen og jeg har fulgt andre mål på 2.rulla. Jeg er fryktelig nærme, men det hjelper jo fint lite når boksen(e) ikke blitt tett.
Sendte nettopp en mail til bryggselv hvor jeg handlet fra med spm om bistand/hjelp om å få justert inn maskineriet.
Jeg satset også på plug &playJeg bor i Bergen, så virker uoverkommelig å då hjelp av de. Vurderer bare å sende den tilbake om jeg ikke får det til i morgen. For alt jeg vet kan det jo være jeg ikke bruker bladføleren rett en gang.
Jeg òg tenkte at dette var plug&play, og ofret 3 liter av en amber jeg var sånn halvveis fornøyd med. To bokser ble bra mens fire gikk så ølet spruta. Da måtte jeg ty til bruksanvisningen og oppdaget at ene rulla var way off (skjønte forsåvidt at noe var galt når den ene defekte boksen delte seg rett under sømmen når jeg skulle åpne den). Justerte etter anvisning med skyvelær og bladføler og har havnet innafor ihht instruksen. Men det skal sies at utformingen på valsene er en liten utfordring mtp bladføleren (det er enklere på tennplugger). Men om det blir suksess eller ikke vites ikke før i morra. Da tenkte jeg å prøve meg på noen 0.33 bokser med steamer. Det er vel også viktig å finne rett trykk/tid på spaken innbiler jeg meg..Det å klare å justere denne maskinen er visst totalt utenfor min kapasitet å klare. Har satt noen gode timer og jukket nå, og jeg er tydeligvis både blind, dum og uten annet enn tomler på hendene.
Var det noen som fikk med seg at dette var nødvendig når vi bestilte? Føler meg litt svindlet. I tillegg til at jeg føler meg totalt hjelpeløs. Nedsiget etter å ha gledet seg så lenge er som om nissen hadde droppet huset vårt når jeg var fem [emoji31][emoji31][emoji31][emoji31]
Kan noen ta et bilde av hordan de måler med bladføleren? Bare sånn at jeg får sjekket at jeg ikke er lobotomert?
@AtleR Hvilke mål/tall brukte du da på valsene?
Jeg har til nå brukt de som står i instruksjonen, samt de målene som er tipset opp tidligere i tråden. Valse 1 justeres til 0,7mm på X og 0,05mm på Y.
Jeg tror jeg skal prøve med 0,6mm i stedenfor siden jeg får lokkene nesten tette med de tallene.
Kan noen ta et bilde av hordan de måler med bladføleren? Bare sånn at jeg får sjekket at jeg ikke er lobotomert?