KegLand med ny can seamer

Nei men i helvete, da! Har godt over 1000 bokser i kjelleren med cdl lokk. Håper noen tar inn dugelige mengder med separate b64 snarest!
Brewshop er på saken har jeg skjønt. Men da er det slik å forstå at boksen er uavhengig av lokket og passer til begge deler?
 
Ser Bryggselv har lagt inn følgende info på Cannular.
"Maskinen kommer med B64-chuck som standard. CDL-chuck vil komme senere". Da er det et håp om at CDL blir tilgjengelig.

Nå venter jeg bare svar fra Bryggselv Stavanger på at de har fått dem på lager, mener å huske at de får varer torsdager.
 
Ser Bryggselv har lagt inn følgende info på Cannular.
"Maskinen kommer med B64-chuck som standard. CDL-chuck vil komme senere". Da er det et håp om at CDL blir tilgjengelig.

Nå venter jeg bare svar fra Bryggselv Stavanger på at de har fått dem på lager, mener å huske at de får varer torsdager.
I følge dem på butikken skal den komme inn denne uken :)
 
I følge dem på butikken skal den komme inn denne uken :)
Muligens et dumt spørsmål, men hvis man har denne maskinen og nettbutikkene tar inn b64-lokk hvorfor hige etter cdl-lokk? Innbiller meg at en cdl-chuck vil koste mer en mange hundre lokk. Sitter man derimot med drøssevis av cdl-lokk ser jeg greia. Eller er cdl bedre på noe vis enn b64?
 
Muligens et dumt spørsmål, men hvis man har denne maskinen og nettbutikkene tar inn b64-lokk hvorfor hige etter cdl-lokk? Innbiller meg at en cdl-chuck vil koste mer en mange hundre lokk. Sitter man derimot med drøssevis av cdl-lokk ser jeg greia. Eller er cdl bedre på noe vis enn b64?

Poenget er nok mer at cdl er det som vanligvis er brukt i Europa og b64 var vanskelig å skaffe. Men bør ikke være behov for cdl-chuck så lenge vi nå får enkel tilgang på b64 lokk via bryggeri butikkene.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
IMG_1015.jpg
Poenget er nok mer at cdl er det som vanligvis er brukt i Europa og b64 var vanskelig å skaffe. Men bør ikke være behov for cdl-chuck så lenge vi nå får enkel tilgang på b64 lokk via bryggeri butikkene.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Snakket med Bryggselv i dag – og de vil ta inn både CDL og B64 som egne produkter uavhengig av boksene. Nå er dette et egne Kegland-lokk, og jeg håper de er 100 % kompatible med B64. Brukte noen timer på å finjustere sømmen. Nå er overlappen på over en millimeter med Kegland 0,5 l bokser. Burde holde tett :D Bildet er etter valse 1.
 
Vis vedlegget 41243
Snakket med Bryggselv i dag – og de vil ta inn både CDL og B64 som egne produkter uavhengig av boksene. Nå er dette et egne Kegland-lokk, og jeg håper de er 100 % kompatible med B64. Brukte noen timer på å finjustere sømmen. Nå er overlappen på over en millimeter med Kegland 0,5 l bokser. Burde holde tett :D Bildet er etter valse 1.
Mente jeg så en video om cannular at den var justert før dem sendte den fra seg, men ting kan sikkert forandre seg under frakt osv. Var den veldig off når du prøvde første gang? Og er det sånn at bokser kan være forskjellig valset så man må justere hvis det er forskjellige produsenter av boksene?
 
Vis vedlegget 41243
Snakket med Bryggselv i dag – og de vil ta inn både CDL og B64 som egne produkter uavhengig av boksene. Nå er dette et egne Kegland-lokk, og jeg håper de er 100 % kompatible med B64. Brukte noen timer på å finjustere sømmen. Nå er overlappen på over en millimeter med Kegland 0,5 l bokser. Burde holde tett :D Bildet er etter valse 1.
Må man justere/ er det ikke plug&play?
 
Må man justere/ er det ikke plug&play?

1340a33d874f7126a866b97cc6ae351f.jpg


808171fc52374824324460b37622585b.jpg


Min ser ut til å være godt justert fra fabrikken, plugg&play [emoji16] Nå må boksene fylles med godt øl og se om det holder tett og er holdbart over tid.



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Sist redigert:
Har bare satt den til side. Den er seriøst svær på benken i bryggeriet og ikke mobil i det hele tatt (veier 65 kg). Dessuten er den krevende å justere. Demonterte valsene for en stund siden, og slet med å få den tilbake til optimalt oppsett. Men den skal tilbake i tralten – må bare ta det til vinteren. (Min maskin har en CDL-chuck, noe som ikke er vanlig på disse).
 
Tilbake
Topp