Kjøpe bag in box-poser?

Noen som har tips til hvor man kan kjøpe 3 eller 5 liters bag-in-box-poser? Jeg veit at Vin og Bar har, men jeg synes 59 kr for en femliter er litt stivt. Finnes det noe sted på nett eller en leverandør som kan levere litt større kvanta litt billigere? Kan godt ta uten papp!
 
Du får dei der du kjøpte pressa di. Meinar det kostar ca 30,- for pose med papp for femliteren. Kjøper heile pakkar på 800 stk eg då... Pose og papp selges separat.
 
Hva bruker dere Bag-in-Box til? Fungerer det å bruke som en ta_med_på_besøk_øl? Eller vil kullsyren forsvinne umiddelbart?
Kunne vært kjekt å sluppet å flaske spandér øllet.
 
Broren min er ivrig til å lage vin. et tips jeg lærte han var 5-liters plastkanner, dem får du tappekraner som skrues rett på.
På disse kranene er det et rør som slipper inn luft, som du enkelt fikser ved å ta en plastpose(rengjort i starsan) og feste rundt røret. da vil posen blåses opp etterhvert som det tappes, og inneholdet utsettes ikke for luften som blir tilført :)
 
Dette over måtte jeg gruble litt på (ett års tid). Den posen må vel da blåse seg opp innover i kanna?
 
Malus skrev:
Dette over måtte jeg gruble litt på (ett års tid). Den posen må vel da blåse seg opp innover i kanna?

Ja, da ungår du å få oksygen/luft i kontakt med væsken.... Etter det er tomt tømmes posen for luft for å få den ut igjen ;)
 
Utrolig smart! Takk for raskt svar! Glasseplene er omtrent modne nå og kanskje står det også snart kanne med 5 liter frisk, pasteurisert eplejuice i kjøleskapet :)
 
Tilbake
Topp