Kjøpe returflasker lokalt

TorfinnS

Norbrygg-medlem
Ser at flere har kjøpt returflasker hos butikker lokalt. Jeg snakket med den lokale kjøpmannen som forøvrig også er selvbrygger. Han sa ringnes forventet å få flaskene i retur så han kunne ikke selge de som har gått gjennom tomra maskinen. Er dette tilfelle?

tull og tøys, jeg kjøper flasker for 1kr stykket og kasser for 16kr stykket, dette er panteverdien på begge deler.

24 x 0.33 + kasse = 40,- spenn, tøvpeis! ;)

har handlet hos bunnpris, prix, rema 1000 her i området, vet av flere som gjør det samme i
trondheim by, og ingen har støtt på problem forsåvidt jeg vet det, bortsett ifra tomt flaskebord da.

Kan naturligvis hende det er noe nye bestemmelser bak bevisstheten bak det vi benytter oss av? det er jeg derimot usikker på.

Da jeg skulle kjøpe flasker gikk jeg først til en bunnpris. De så bare rart på meg og sa at de ikke kunne selge, og dessuten var de tomme. Så gikk jeg til rema 1000 rett nedi gata fra bunnprisen. Der spurte de bare "hvor mange kasser?". Fikk 4 kasser for pantepris (40kr/kasse). Spør på en annen butikk du, så er det sikkert noen som sier ja til slutt. Hvis du synes det er litt kleint slik som jeg kjøper du flere kasser med det samme så du slipper å gå om og om igjen ;)

Ikke noe problem her heller.
Det eneste måtte være at trillekorga kun tar seks kasser i slengen.

Oppe i bygda fikk jeg svaret: "Hææh? Skal du ha fest, ja det må du jo, man klarer jo ikke å drikke så mye alene!"
Etter å ha forklart hva jeg skulle med de kom spørsmålet: "Øøh, vi har mye øl på flaske ja, ikke bare på boks".
Da hun forstod at jeg skulle ha tomgods til mitt eget øl, så lurte hun på hvorfor man brygget selv og da kom jeg i skade for å si at det var mye billigere enn å kjøpe i butikken. Dette sier jeg av å til fordi mange kan ha vanskelig for å forstå at ølet kan bli bedre/bra, at man synes andre øltyper en butikkøl er godt osv.
Reaksjon: "Bare gå ut på lageret å ta det du skal ha!" Dette ble sagt meget lavt og diskre slik at ingen skulle høre at jeg var fattig...

Jeg har tatt mang en tur på Haugesunds beste ølpub - Abotheket til Stueland. Får så mye flasker jeg vil ha

Sent from my iPhone using Tapatalk

Pleier aldri å være et problem, men av og til må man forklare litt om at man brygger hjemme, at det er fult lovlig og kjempekjekt, en fin hobby osv. Og det har hent at man har ''måtte'' avlevert litt prøvesmaking til kjøpmann standen. Men det er jo bare kjekt :)

Tilbake
Topp