Kobling av PID

Hei,
Kan ta feil her men står pumpen din på likt høyde med meskekaren? Det ser sånn ut i videoen.
Prøv å sette den mye lavere, ned mot gulvet.
March pumper er ikke 'selv priming' sånn dy heter på engelsk. Dva at vannet ut fra meskekaret må renne ned til pumpen selv, ved hjelp av gravitsjon. Så klarer umpen å pumpe vannet opp igjen til vannkokeren din.

Håper det hjelper.
Da får du også luften ut a pumpehuset å kan flowen bli mye bedre.

Hilsen
Maarten
 
Maarten skrev:
Hei,
Kan ta feil her men står pumpen din på likt høyde med meskekaren? Det ser sånn ut i videoen.
Prøv å sette den mye lavere, ned mot gulvet.
March pumper er ikke 'selv priming' sånn dy heter på engelsk. Dva at vannet ut fra meskekaret må renne ned til pumpen selv, ved hjelp av gravitsjon. Så klarer umpen å pumpe vannet opp igjen til vannkokeren din.

Håper det hjelper.
Da får du også luften ut a pumpehuset å kan flowen bli mye bedre.

Hilsen
Maarten

Du har selvfølgelig helt rett. Jeg har satt pumpen lavere enn vannivå på alle de andre testene, vet ikke hvorfor jeg glemte det nå. Skal prøve på nytt og se om lyden forsvinner.

Men for å ta det litt videre. Når nivået i mesketanken begynner å minke, så vil det komme en del luft med. Går dette greit, eller skal jeg bare la den siste skvetten vørter bli liggende igjen?
 
Hei. Jeg har kjøpt en D1S-VR-220 med SSR og orginal k-tempføler. Koblet riktig i følge tegning. Sjekket innstilling og den er riktig. Men den står kun å blinker "oral"... Noen som kan bistå? :)
 
Oral er såvidt jeg vet at den ikke har kontakt med sensor. Kan være annet og, kanskje? Men de gangene jeg har fått oral er det pga en ødelagt sensor, men koblingene har vært greie.

Har du satt sensortype til det du har i PID'en? Les i manualen, der står det forklart.
 
Oral er såvidt jeg vet at den ikke har kontakt med sensor. Kan være annet og, kanskje? Men de gangene jeg har fått oral er det pga en ødelagt sensor, men koblingene har vært greie.

Har du satt sensortype til det du har i PID'en? Les i manualen, der står det forklart.

Tja.Vet ikke om "oral" er en generell feilmelding eller om det kun handler om sensor. Jeg har hatt sensoren i vann, om den ikke er helt tett så kanskje den er vrak allerede. Hørt at K sensor er dårlig butikk. Skal bestille meg en PT 100 isteden og prøve da. Vet du hvor varm en SSR blir forresten?
 
orAL er som nevnt ovenfor input feil, altså et eller annet som ikke stemmer med temperaturføleren... Ifg. Noe jeg har lest et annet sted på nettet, er mulige feil:
-sensoren er koplet feil
-feil sensor er valgt i innstillingene
-defekt sensor

Jeg tror ikke den skal ryke selv om den har vært i vann. Men disse er ikke vanntette, de må inn i en thermowell, har du fått vann inni kan det hjelpe la den tørke. Men kan være den blir enda mer unøyaktig etter å ha vært våt.
K type termometeret har vel tre ledere, er du sikker på at disse er koplet riktig inn på regulatoren din?

Uansett så ville jeg gått for PT100. Hvis du vil ha den litt raskere enn hva du får fra Asia via eBay, Kjøp en av de som selges på www.bryggmaker.no, funker veldig bra og leveres raskt.
 
Sist redigert:
Tilbake
Topp