Korking gikk til H..

Jeg tror rett og slett der er ujevn kvalitet på disse rimelige korkene. Noen er god, andre forferdelig dårlige. Går mann litt opp i pris, er sjansen større for å få en uten problemer...
 
Bytta rett til en bordmodell jeg vertfall! Kjempe enkelt vis du har flasker med forskjellig høyde!


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Nå står jeg her med batch nr 2. Har kjøpt bordkorker og konrkapsler (26mm) og 0.5 flasker fra bryggselv. Merket kjapt at korkene kan roteres med litt håndmakt. Har prøvd forskjellige flasker og resultatet er litt varierende. Ser ut som "problemet" er at korkene / kapslene ligger i starsan-bad og at pga de er våte så glir de lettere rundt. Testet med tørre korker på noen flasker med vann, de sitter..

Bare å kjøre på og håper de sitter bedre når de tørker?
 
Tar i som bare juling. Flaskene sitter fast på korkeren etterpå.Jeg lirker de forsiktig ut.
Ser ut som de sitter bedre på bjørnunger.
 
Har brukt opp alle 0.33 flaskene. De sitter som bare det. Prøvde på de 0.5 fra Bryggselv igjen. Presser ned 3 - 4 ganger samtidig som jeg roterer flasken mellom hver gang. Samme problemet. Hmm..
 
Korkene / kapslene jeg brukte var de med bryggselv logo. Prøvde også noen gullfargede og noen andre jeg hadde liggende. Samme problemet med de. Hadde heldigvis noen fra Europris som fungerte! De sitter! Kun jeg som har dette problemet ? Skal komme med en tilbakemelding om 2 uker. Så får vi se om det er noe futt i de flaskene eller ikke.
 
Har BryggSelv-korkene på siste brygg, satt på med en Europris cheap-ass-korker (Emily-type?). Kjører normalt Europris korker og av og til farget fra BryggSelv. Aldri hatt noen problemer. (En flaske var dog ikke egnet. Tror det var Lade.... som jo strengt tatt ikke er egnet til å drikke heller....)
 
Har kjøpt en svart på Europris. Den var helt ubrukelig. Selve materialet den var laget i var ikke sterkt nok, slik at den "glipper" på flaskehalsen på de fleste flasker. Tror som nevnt her at kvaliteten er ujevn. Måtte kjøpe en bordmodell til 999,- Aldri et problem lenger.
 
Jeg har opplevd/opplever det samme. Har korkene i starsanbad. 0.33 sitter som støpt, 0.5 kan jeg vri på noen av korkene. Har aldri hatt problem med at de er utette, selv om jeg kan bevege på de. Fin karbonering og ikke noe lekkasje så vidt jeg kan se. Legger på nærmere 100kg med den samme korkeren du har, tror hele driten ryker hvis jeg skulle tatt i mer. Korker og håndkorker kjøpt på Bryggselv. Irriterende, men vil tro det går greit.

Vi er vel bare for sterke i klypa. ;)
 
Tilbake
Topp