Hei alle sammen!
Jeg har akkurat kjøpt en 39 liter krabbekoker fra netthandelen.no som jeg tenkte kanskje kunne være kurant for ølbrygging. Jeg har sett noen innlegg hvor dette utsyret har blitt tatt i bruk med suksess, men har et par spørsmål og lurer på om noen der ute har lyst til å kommer med noen innspill.
Lurer på om det beste er å bruke meskeposen i "krabbeholdere" eller i selve kjelen, og ikke bruke "krabbeholderen" i det hele tatt?!
Jeg har lest litt om BIAB, men jeg er litt usikker på noen punkter;
1. No-sparge eller fylle opp kjele nummer to med X antall liter vann for skylling (isåfall hvor mye)?
2. Hvilken ratio mellom malt og vann fungerer best i BIAB?? Dette vil vel variere litt med om man benytter no-sparge eller sparging. TIPS??
Ellers vil jeg takke alle som ønsker å ta seg til på å svare meg
Et bilde forteller mer enn tusen ord;
Klikk her for stort: http://www.gasservice.no/Visbilde.asp?b=grill/Krabbekok-nett3__800.jpg
Spesifikasjoner:
Modell: 30 QT, panne i aluminium, volum 39 liter
Brenner i støpejern, vekt ca 2,2 kg
Gasstype: Propan
Effekt: 14900 W
Ventil: IGT Jumbo high pressure regulator 0-2 bar
Maks kapasitet 4 kg/time
Slange: LPG EN 559 Ø 10 mm, 1,20 m lang
25 l vann kokes opp på ca. 20 min (10 gr. C i luft/vann)
//Thomas85
Jeg har akkurat kjøpt en 39 liter krabbekoker fra netthandelen.no som jeg tenkte kanskje kunne være kurant for ølbrygging. Jeg har sett noen innlegg hvor dette utsyret har blitt tatt i bruk med suksess, men har et par spørsmål og lurer på om noen der ute har lyst til å kommer med noen innspill.
Lurer på om det beste er å bruke meskeposen i "krabbeholdere" eller i selve kjelen, og ikke bruke "krabbeholderen" i det hele tatt?!
Jeg har lest litt om BIAB, men jeg er litt usikker på noen punkter;
1. No-sparge eller fylle opp kjele nummer to med X antall liter vann for skylling (isåfall hvor mye)?
2. Hvilken ratio mellom malt og vann fungerer best i BIAB?? Dette vil vel variere litt med om man benytter no-sparge eller sparging. TIPS??
Ellers vil jeg takke alle som ønsker å ta seg til på å svare meg
Et bilde forteller mer enn tusen ord;
Klikk her for stort: http://www.gasservice.no/Visbilde.asp?b=grill/Krabbekok-nett3__800.jpg
Spesifikasjoner:
Modell: 30 QT, panne i aluminium, volum 39 liter
Brenner i støpejern, vekt ca 2,2 kg
Gasstype: Propan
Effekt: 14900 W
Ventil: IGT Jumbo high pressure regulator 0-2 bar
Maks kapasitet 4 kg/time
Slange: LPG EN 559 Ø 10 mm, 1,20 m lang
25 l vann kokes opp på ca. 20 min (10 gr. C i luft/vann)
//Thomas85