Holder på å bygge 3 kjellers bryggeri a la Theelectricbrewery.
Tester kjørt med vann nå for å sjekke att alt er tett, att styreskapet virker og målinger på tid o.l
Første bryggedag på mandag
Tja, man kan jo sette temp+alarm til like under kokepunkt, og således være borte fra bryggeriet og gjøre annet forefallende mens man venter på kok, uten å risikere at noe koker over. Når selve kokingen er i gang er det meningsløst, men kan være kjekt i tiden opp mot kok inntreffer.
Jeg hadde tilfeldigvis 2 slike plater ligendes så jeg bruker den kun når jeg varmer opp meskevanet og hlt før brygging.
Det går noe kjappere og komme opp i temp da.
test av mine første pils, lagde 2 batcher på samme oppskrift. De smakte bra begge to. fått godt med kullsyre også.
2 uker til kaldt blir de nok enda bedre.
Da hva både en Blond og min første IPA tappet og satt til karbonering.
Blonde`en som jeg har Gjæret med WLP566 havnet på 1003 fra 1048. samme som forrige blonde jeg lagde.
IPA humlet med mye Galaxy luktet meget godt av frukt(mango/papaya) gjæret med WLP001 fra 1074 til 1010.
Dagens Flasking av Porter og Weisbock.
Porteren havnet på OG1062 og FG1013 . Weisboken OG 1075 FG1018
Satt nå til karbonering varmeskap. Skal bli spennende å teste.
Da ble det brygging av IPA i går. Gjort noen justeringer fra forrige gang da jeg ikke ble helt fornøyd med resultatet .
Forandret en del på humleskjemaet mitt. samt går ned på alkoholstyrken.
Og ble 1061 etter bryggingen. mål hva 1062 så det er innafor. Begynte å gjære før det hva godt 12 timer.
Da ble dette min 14 batch siden mars.
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å tilpasse innholdet, skreddersy din opplevelse og holde deg innlogget dersom du registrerer deg.
Ved å fortsette og bruke dette nettstedet, samtykker du i bruken av informasjonskapsler.