Kurs Norbrygg Oslo 2020

msevland

NMKomiteen
Sentralstyre
Hei medlemmer.
Arbeidet har allerede startet med planlegging av aktiviteter for 2020. Norbrygg Oslo har en rekke aktiviteter vi vil fortsette med også for neste år, men vi ønsker å tilby dere enda mer.
Vi har lest svarene på spørreundersøkelsen, og mange av dere ønsker kursing innen forskjellige tema. Vi har hørt dere, og vi ønsker å tilby dette for 2020.
Vi har mange initiativer på gang, og håper vi kan fullføre flere av dem.

Personlig har jeg to kurs jeg planlegger for dere. Jeg er usikker på når, men i løpet av 2020 vil jeg holde et intro-kurs i Arduino (WeMosD1Mini), og programmering av din egen temperaturlogger. Dette blir en miniutgave av min egen templogg.no. Kurset vil gi dere en innføring i kode, bibliotek, hardware og publisering til skyen, og vil ikke kreve programmeringskompetanse.
Etter dette kurset vil jeg også holde et kurs i produksjon av en mer komplisert iSpindel. Dette er et hardware kurs, og delene har allerede startet og ankomme min postkasse :)
4cb6395b0e0df02051d8812814192429.jpg


I tillegg til IT/Data/elektronikk, planlegges en utvidelse av Anders Hagen (AndyHagen) sitt vannkurs holdt under Hjemmebryggerhelgen 2019.
Vi har også to kompetente foredragsholdere dere kjenner fra forumet, NoxMulder og Finn Berger, som vurderer 'dialog-foredrag' innen Britisk og Tyske øltyper. Målet er en introduksjon i ølstil og bryggeteknikk - hvor man raskt åpner for dialog brygger-til-brygger.
Jeg håper vi får tak i typeriktige øl slik at vi kan tilby et konsept med smaking, foredrag og god dialog rundt disse øl-typene.
Dersom vi har medlemmer som jevnlig reiser til Tysklang / Storbritania og som kan bistå med import av typeriktig øl, setter vi veldig stor pris på om dere tar kontakt med oss. Uten transport-bistand, klarer vi ikke å fullføre et slikt konsept.

Under siste Landsmøtet i Norbrygg besluttet at vi å satse enda mer å våre kvinnelige medbryggere. Disse kjennetegnes ofte med høy kompetanse, en fantastisk gane - uten å fremheve seg selv og sin egen kompetanse.
Som ledd i denne satsningen, har Norbrygg Oslo fått en fantastisk fakkelbærer i Sølvi Strifeldt - dommer, blogger og skribent.
Les mer om Sølvi og hennes insats her: Søker kvinner til ølsmaking og moro – ØLHUNNEN
Kjøp også siste utgave av VG sitt 'GODT' magasin, hvor Sølvi og Norbrygg er omtalt i egen reportasje.
Headline er: «Bill.mrk.: Ølhunner søkes».

Mye skal fortsette - og mye skal skapes i 2020.
Vi setter veldig stor pris på innspill fra alle våre medlemmer - så benytt anledningen og skriv i denne tråden hva du ønsker vi skal gjøre for deg/dere i året som kommer.

På vegne av Styret i Norbrygg Oslo
Morten
 
Sist redigert:
Høres moro ut alt sammen! Jeg har ønska meg en iSpindel lenge uten å gjøre noe med det, så en kursrekke som kulminerer i noe sånt er jo perfekt. Og kurs om engelske og tyske øl også. :)
 
To spørsmål:
  1. Er dette kurs som er åpne for Norbrygg-medlemmer utenbys fra, eller må jeg evt melde flytting til «hytta» i Oslo?
  2. Kan det være aktuelt å kjøre noen av disse kursene digitalt over f eks Google Hangout til glede for medlemmer over det ganske land?
Høres jo knallbra ut da!
 
Hei

Jeg planlegger to kurs. Det første er et enkelt kurs i Arduino / microkontroller / logging til Sky. Dette vil jeg trolig både lage et åpnet web-kurs av, og et lukket med tilsendt hardware. På dette siste blir medlemmer i Oslo prioritert, og åpnet dersom det er ledige plasser. Det første vil være for alle.
Det andre kurset er iSpindel og vil være klasseromsundervisning. Dette er utsatt på ubestemt tid
 
Tilbake
Topp