Kva er beste mobile cornelius løsning?

Som tittelen sier: kva er den beste mobile løsningen for cornelius fat? Eg har eit godt øl på fat som eg kunne tenkt meg å ta med på hytta til ein kompis, kva bør eg handle inn av hardware for å tappe på best mogelig måte??
 
16g co2 utstyr aka "ut på tur" og skumdempende tappeslange funker bra. bryggselv.no har også kjølekappe til 9-12-19l fat som held temperaturen nede der det ikkje finst kjøleskap osv.
 
Er det viktig å ta med hele fatet eller å få med seg øl til hytten?

Hvis det er øl til hytten som er viktigst så er jeg, etter tips fra Risvold, en veldig fornøyd eier av denne.
http://www.aliexpress.com/item/Homb...Line-Cleaning-Cap-w-5-16-Barb/1914334826.html.

Kan brukes som motrykksfyller på PET flasker og linje vasker. Passer til øl og gass ball-lock. Plutselig panter jeg ikke alle 1.5L brusflasker.

Video av mottrykksfyller funksjonen.

Hvis det er like greit å ta med hele fatet fungerer sikkert fat med kjølekappe. Men jeg tror jeg ville gått for 425g sodastream -> overgang -> miniregulator i stedet for picknick ut på tur. Synes det fort blir mye rot med trykket.
 
kran.png Kommer an på ambisjonsnivået. 9l Cornelius + korteste picknikkran + ut på tur er vel letteste om du skal ha med hele fat. Selv lagde jeg en liten boks, plass til 9l fat + et par 1.5 fryste isflasker + ut på tur/sodastream setup og tappekran på det hele. Krana kan enkelt demonteres så blir den ikke så høy heller.
 
Jeg ville anbefalt sodastream flasker med regulator. Forholdsvis lett og kan enkelt monteres på utsiden av corneliusfatet. Bare å tape det fast. Ut på tur 16g patronene fungerer forsåvidt, men det går en del patronene etterhvert som det blir mindre øl på fatet, og det bør tømmes relativt fort, for patronene klarer ikke opprettholde rett trykk på fatet, noe som igjen fører til tap av kullsyre og flatt øl...
 
Tilbake
Topp