Lage bringebærøl - Forstår ikke helt oppskriften.

Kupper denne tråden litt. Jeg brygger i dag et øl som skal tilsettes bringebær om en ukes tid. Jeg skal kjøpe frosne bær på coop`en. Burde jeg bare dumpe de frosne bærene rett i sekundærkaret, pasteurisere dem eller rett og slett koke dem? Hadde egentlig tenkt å bare ha oppi de frosne bærene under omstikking, men ønsker ikke å risikere infeksjon. Erfaringer noen?
 
Min øl ble MEGET god. Samboeren elsket den.

Jeg kjøpte frosne bær, lot dem bare ligge til dem var romtemperert i original forpakning. Deretter klippet jeg pakkene opp og slang dem rett i gjæringskaret.
 
v4b3o3.jpg

Du har ikke tilfeldigvis tatt bilde av neste side også?:p Hvordan ble ølet?
 
Hei. Neste side er neste oppskrift, dette er alt som er på dette ølet.
Ølet ble superbra, har nettopp laget med en ny batch. Mmmm, sommer!
 
Okei.. Tilsatte du bær etter oppskrift? Tenker det må være bedre å vente en ukes tid, så stikke om og tilsette bringebær under sekundærgjæring..

Sent fra min GT-I9505 via Tapatalk
 
Jeg tilsatte bærene etter 1 uke med gjæring. Jeg stakk heller ikke om, bare tinte bær i sin originale pose og helte dem rett i gjæringskaret.
Jeg har aldri stikket om, så jeg vet ikke hva en eventuell fordel med det er.
 
Hei. Tenkte å lage Bringebærøl nå i helgen, og har i den anledningen lest litt på forumet om dette. Har nå vært å handlet frosne importerte bær fra Polen, som jeg tenkte å tine opp og ha i karet etter en ukes tid. Gikk på nettet og søkte på frosne importerte bær da jeg kom over denne artikkelen:cool:. Tenker at jeg gir de et oppkok og kjøler de ned før jeg tilsetter bærene:D

http://www.dinside.no/933685/derfor-bor-du-koke-de-fryste-baerene
 
Tilbake
Topp