Hei.
Er det noen som har undersøkt hva det koster å lage egen "Speidel"?
Tenker da et bryggeri med lignende opplegg.
Nå er jeg blodfersk på hjemmebrygging og stiller kanskje et "dumt" spm :roedme:
Hvis ingen andre har svaret så lurer jeg på hva en Speidel (eller andre lignende bryggeri) inneholder?
Nå tenker sikkert endel av dere "jævla gjerrigknark" :laugh:
Vel.. ja, det er jeg.. synes det er horribelt å betale så mye for et bryggeri
Jeg kan selvsagt gjøre som mange andre å lage et enklere bryggeri av varmtvannstank og gassbrenner.. og det kommer jeg nokk til å gjøre om dette blir for dyrt..
Hvis jeg har forstått riktig inneholder en Speidel endel pumper og elektronikk som sikkert koster endel, men hvis jeg bare finner ut hva og hvordan den er oppbygd så kan jeg undersøke med venner og kjente (utrolig hvor mye rart man kan finne bare man kjenner rette folket)
Mvh
Martin
Edit: Ser for meg 50l hvis det har noe å si
Er det noen som har undersøkt hva det koster å lage egen "Speidel"?
Tenker da et bryggeri med lignende opplegg.
Nå er jeg blodfersk på hjemmebrygging og stiller kanskje et "dumt" spm :roedme:
Hvis ingen andre har svaret så lurer jeg på hva en Speidel (eller andre lignende bryggeri) inneholder?
Nå tenker sikkert endel av dere "jævla gjerrigknark" :laugh:
Vel.. ja, det er jeg.. synes det er horribelt å betale så mye for et bryggeri
Jeg kan selvsagt gjøre som mange andre å lage et enklere bryggeri av varmtvannstank og gassbrenner.. og det kommer jeg nokk til å gjøre om dette blir for dyrt..
Hvis jeg har forstått riktig inneholder en Speidel endel pumper og elektronikk som sikkert koster endel, men hvis jeg bare finner ut hva og hvordan den er oppbygd så kan jeg undersøke med venner og kjente (utrolig hvor mye rart man kan finne bare man kjenner rette folket)
Mvh
Martin
Edit: Ser for meg 50l hvis det har noe å si