Lervig Lucky Jack

Noen som vet hvor man kan kjøpe Lervig Lucky Jack på flaske i Bergen?


Sent from my HTC Desire using Tapatalk 2
 
Jeg smakte Lucky Jack for første gang i kveld, og jeg syns den var utrolig god!  :skitbra:

Er det slik å forstå at den er laget av malt som vanligvis benyttes i "pilsner", men med ale-gjær, slik at den er overgjæret?  :roedme:
 
Holder på og brygge Lucky Jack i dag,, igjen,,  ;D

Da jeg skal reise på jobb om en uke (offshore 2 uker, muligens 3 uker?) da vil det bli til at den blir stående 3 uker kansje 4 uker på gjæringsdunken    ::) uff uff

Hva ville dere ha gjort:

- Etter 6 dager stukket om til ny dunk og tørrhumlet og la den stå 2-3 uker til?
- Eller la den bare stå i samme dunk.. tørrhumle etter 6 dager?
 
Dersom man tørrhumler for lenge, dvs mer enn 6-7 dager, kan man få uønskede smaker i ølet.

Ville derfor anbefalt å la dunken stå til du kommer hjem, så tørrhumle i en 5 dager for så å flaske ølet. Om du stikker om eller ikke før tørrhumling er jeg ikke sikker på, dersom gjæren har lagt seg fint til ro, og det er lite av annet grums i ølet ville jeg bare hatt det på samme dunk.
 
ps.  Nedvatna Lucky Jack (2,5%) og dobbelt opp med humle er også eit greit øl om ein vil ha mindre alkohol.    Jamvel om ein også brukte dobbelt med bitterhumle (det var visst berre aromahumle som skulle doblast).  No brukte eg rettnok ikkje Lucky Jack maltkomposisjon - men ein maltsamansetning eg brukar i IPA som igjen er basert på Andrimne Midatlantic? Dette vart det beste av dei 3 lettøla eg laga før sommaren - men så er også inspirasjonen - Johnny Low - også godt drikkandes.
 
Tilbake
Topp