Lust - Amager The Sinners Series oppskrift?

Noen som har smakt denne? Denne er det nærmeste sjokolade ølet jeg har smakt, og var knall god!

Det er oppgitt hva de har brygget med for å få til denne:
Malt Pilsner, Cara-Munich, Malanoidin, Vete, Chocolate. Demera sukker, sirup. Hummle, Northern Brewer, Saaz. Trappistgjær.

Så er spørsmålet, har noen en oppskrift som kan ligne på denne?

Jeg har tenkt litt, og muligens vil prøve meg på dette om ingen andre har innspill?

Belgian Dark Strong Ale
Batch Size 40 L
OG 92
FG 21
Alcohol ABV 9,3%
IBU 26

Pilsnermalt = 60%
Caramunich 2 = 10%
Melanoidin = 10%
Hvetemalt = 10%
Chocolatemalt = 5%
Brown Sugar = 5%

Meske 64 grader i 90 minutt
Skylling 78 grader i 20 min.

Koketid = 90 min.

Humle:
Northernbrewer 20 gram - 60 min igjen av koketiden.
Saaz 25 gram - 10 min igjen av koketiden.

Gjær: WY 3787

Drakk denne i kveld, og er helt enig i at det er en veldig god øl. Dog ikke helt enig i den klare sjokoladesmaken..

Uansett, hadde vært gøy å brygge.. Hva beregner man av lagringstid på en slik øl?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg vet ikke, har aldri brygget slikt.
Men tipper at det bør lagres minst noen måneder før en skal servere det, siden det er trappist gjær. Eller?

Skal brygge denne i løpet av neste uke, med en del forandringer.

Pilsner 50%
Hvete 25%
Melanoidin 10%
Caramunich2 8%
Chocolate malt 3%
Demara sukker 2%
Mørk Sirup 2%

Humle:
60 min Northern Brewer
15 min Saaz

Gjær Wyeast 3787

Håper og tror dette blir snadder.

Noen forandringer til neste brygg.

Pilsner malt 56%
Hvete malt 30%
Melanoidin 5%
Chocolate 4%
Caramunich 3%
Demara sukker 1%
Mørk kandissirup 1%

Northern Brewer 60 min - IBU 34
Saaz 5 min - IBU 1

Gjær Wyeast 3787.

Går det an å lage en som ligner på denne som partial mash? Hvordan ville du i så fall gjort det? Er også stort Lust-fan :)

Erlend

Sist redigert:
Går det an å lage en som ligner på denne som partial mash? Hvordan ville du i så fall gjort det? Er også stort Lust-fan :)

Erlend
Hei.
Jeg har aldri gjort denne prosessen med partial mash før. Men jeg regner med du kan sikkert bruke pilsner og hvete malt ekstrakt og resten til mesking... Du må nesten bare prøve. Denne oppskriften ble uansett litt for mørk i forhold til originalen.

Hei igjen! Jeg har lagt inn en partial mash-versjon av denne inn i Beersmith og får beskjed om at den hadde havnet på kun 9,4 IBU. Hva tror du om det? Hva synes du om bitterheten du oppnådde? Takk :)

Tilbake
Topp