Magnetrører - fellesbestilling høsten 2010?

Kyrre D K skrev:
Jeg har også akkurat bestilt en  :)
Kan jeg spørre litt om bruken.. Hvor lenge skal den være i gang?

La den stå og 1-1/2 døgn i romtemperatur, og sett den så gjerne kjølig 1-2 dager frem til bryggedag, så du kan dekantere av det aller meste av det oksiderte ølet før du tilsetter gjæren i gjæringskaret. Ha en god magnet for hånden, så du kan holde tilbake rørepinnen, eller lure den ut før tømming. Å få med en ekstra rørepinne skal ikke undervurderes, har jeg "hørt" fra en som sliter med korttidshukommelsen. ;)
 
Hmmm - det _var_ visst litt interesse for dette.

Notérer at det foreløpig er hvertfall 16 interesserte.  Har jeg sagt A, får jeg si B!?!  Tar kontakt med leverandøren i USA for å prøve å knipe litt på prisen.  Tar også kontakt med leverandør i Norge, som har en modell som i utgangspunktet er endel dyrere; men dersom vi kan få til sammenlignbar pris av lokal leverandør, så er jo det hyggeligste og sikreste.

Vil gjerne også presisere at jeg for sålangt praktisk og økonomisk mulig, ønsker å støtte våre lokale leverandører.  Dersom noen av disse skulle kunne gi konkurransedyktig tilbud, så er dette heller ikke særlig vanskelig å avveie.

Fortsett å melde interesse, så kommer jeg tilbake med nærmere info.

Dersom noen skulle ha motforestillinger mot at jeg drar dette lille prosjektet videre eller melder seg frivillig, så skrik ut!

MVH

Morten M
 
Morten M: Jeg tror nok ikke Derrin (som driver Brewers Hardware) har noe særlig å gå på økonomisk på disse magnetrørerne (vi fikk som tidligere nevnt $2 i avslag per rører, da jeg prøvde å få ned prisen på 16 stk) hvis han skal sitte igjen med noe. Høres derfor lurt ut å høre med lokal leverandør om hva de kan tilby som alternativ når det er såpass mange interesserte.

Er forøvrig ikke overrasket over responsen du får, det er et tydelig ønske fra mange om denne forholdsvis rimelige men verdifulle oppgraderingen av hjemmebryggeriet.
 
Morten K. Agerup Myhr skrev:
Tar også kontakt med leverandør i Norge, som har en modell som i utgangspunktet er endel dyrere; men dersom vi kan få til sammenlignbar pris av lokal leverandør, så er jo det hyggeligste og sikreste.

Vil gjerne også presisere at jeg for sålangt praktisk og økonomisk mulig, ønsker å støtte våre lokale leverandører.  Dersom noen av disse skulle kunne gi konkurransedyktig tilbud, så er dette heller ikke særlig vanskelig å avveie.

kjempe enig. litt dyrere men lokalt foretrekkes.
men.. hvem er denne lokale leverandøren? blir det en lignende løsning (håndlagd/DIY-ish) eller er det en fabrikklagd magnetrører?
 
Trivelig med sånn interesse!

Det har vært stille fra meg noen dager nå; men venter på diverse avklaringer om hvem som kan levére - og til spiselige priser.

Kommer til bake såsnart brikkene faller på plass.  Toget er ikke gått for at det kan bli en lokal leverandør...

MVH

Morten M
 
Tror jammen meg jeg slenger meg med i rekken av interreserte. For mye plunder og heft med den hjemmelagde jeg har.  :ilike:
 
Ikke for å være vanskelig, men er det egentlig noe å spare på fellesinnkjøp hvis man bor et annet sted i landet, man må jo da i tillegg betale for ny innpakning + forsendelse i Norge?
Besbarelsen er vel først og fremst for de som bor i henteavstand til fellesimportøren.
 
Sannelig ser det ikke ut til at vi kan få på plass et konkurransedyktig tilbud fra en lokal leverandør! :-D))))  Jeg kommer til bake med nærmere detaljer, forhåpentligvis til midten av kommende uke.

Det er fremdeles mulig å melde sin interesse.  Når "bommen går ned" kommer jeg tilbake med endelig pris, betalingsdetaljer etc.

MVH

Morten M
 
tror de fleste(ihvertfall jeg) vil ha pris FØR de forplikter seg til å kjøpe/"bommen går ned"

EDIT: ble veldig nagativ der..
:skitbra: med lokalt konkurransedyktig tilbud (red. anm.)
 
Dette skal ikke være mer hemmelig enn nødvendig.  Det er ikke umulig at det kan bli nøyaktig samme pris, fra norsk leverandør!  Et par små avklaringer gjenstår, bl.a. med frakt; men det ligger an til at de skal komme på 450,- og med mulighet for at de levéres med batterieliminator/strømforsyning til et pristillegg som i skrivende stund ikke er avklart.

Ved kjøp inkludert batterieliminator/strømforsyning, vil vanlige norske garantibetingelser gjelde.  Dersom man "mikker til" en egen løsning, er det innlysende at importør ikke ønsker å stå ansvarlig for eventuelle feil ved bruk av disse.  Jeg kommer tilbake med klare forutsetninger før man forplikter seg til noe kjøp - senk skuldrene, karer; dette begynner å se morsomt ut! :)

MVH

Morten M
 
Tilbake
Topp