Magnetrører - fellesbestilling høsten 2010?

Huub skrev:
bestemmte å bruke 2 eller 3 pakker fersk gjær i steden for en starter. Litt luksus uten røredingsen ;D)
Ikke dumt, jeg rister på kolben istedenfor jeg da. Skal brygges i morgen her :) God brygging Huub!
 
Var en tur på Vin & Bar i går.

De hadde vært i posten ca en uke og var ventet hvilken dag som helst.  :laugh:

Det vil komme tilbud om strømtilførsel også.

r
 
Nei, har dessverre ikke noen nyheter om ankomst.  Holder bevisst en lav profil overfor dem om dagen - tror de helt utmerket klarer å fylle dagene ( - og sikkert nettene også!) med forberedelser til åpning av butikk nr 2.

Når de er klare kommer det plutselig beskjed!

MVH

Morten M
 
Da er de plutselig kommet! :)

Avhenting kan skje fra ca kl 1630 idag fredag.  Grunnen til dette litt merkelige tidspunktet er følgende: noen som hadde meldt interesse har falt fra, noen forbindelser mellom navn og nick på forumet var ukjent - og i noen tilfeller var det innbetalt fra andre personer enn kjøper... :-O  De siste brikkene er avklart i løpet av kveld/natt og jeg drar rett i butikken efter jobb og gjør opp for alle 25 stk, som vi endte opp med.

V&B har fått over liste over kjøpere og utleverer når dere dukker opp, efter ca kl 1630 idag.  De skal forsøke å få noen rørere ned til butikken i Oslo innen den tid.

I og med at de (ifølge ryktene) har åpningstilbud idag og imorgen på -20% (gjelder ikke disse forhåndsbestilte rørene, naturlig nok), så regner jeg med at en god del av oss uansett skal besøke dem.  Det enkleste er selvfølgelig om de hentes i en av butikkene. 

Sålangt er det heldigvis kun én som har meldt absolutt behov for å få den tilsendt og deg tar jeg kontakt med direkte, så løser vi det.

Strømforsyninger er ikke på plass ennå, så dere som ønsker en pakkeløsning på dette kan jo vente noen få dager, til dette er på plass.

Det var vel det jeg hadde i denne omgang.  Får en litt småtravel dag, men skal forsøke å følge med i denne tråden og mail, dersom det dukker opp spørsmål.

MVH

Morten M
 
Doh, jeg skal innom før 1630... kanskje jeg må gjøre om litt på planene da. Men, toppers at de er kommet! :)
 
Tar med noen ned til Oslo butikken i dag.
listen har vi fått, så det skal bare være og hente, vi får stole på at Morten kommer innom iløpet av dagen.
( de vi ikke vet hvem er vil kreve legitimasjon av, og med forbehold om at navnet er på listen.)
 
Trekker frem dette innlegget til Lars:

Lars skrev:
janh skrev:
Jeg kunne godt tenkt meg en til. Så jeg melder meg på. Men må få en opskrift på strømforsyning.

janh

Magnetrørereren trenger 9-12VDC med 200mA, og 2.1mm ID X 5.5mm OD plugg
Passende strømforsyning: http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=149870355
Noen som allerede har hentet sin, var/fikk det inntrykket at disse drives med 110V AC.  DET ER IKKE TILFELLE!  De skal altså ha en 9-12V DC strømforsyning, som Lars skriver.  Dette til info - og i håpet om at ikke noen kobler til 110V og "slipper ut den blå røyken"... ;-)

MVH

Morten M
 
Jeg hentet min rører i går. Var tilfeldig innom Vin og Bar i Lillestrøm og hadde ikke tenkt på at de muligens ikke var på plass ennå. Flott tiltak, jeg er nå en glad mann! :)
 
Jeg var også innom V&B fredag og fikk min.

CO mandag og så teste.  ;D

Kjempe! Morten.  :amen:

Bare gjærboka kommer fra Amazon, så skal det bli greier.

r
 
Flottings, Roger!

Blir suget for stort, skulle det ikke forundre meg mye om jeg har en batterieliminator til overs, hvis jeg får kikket litt på roterommet, innimellom slagene idag...

Går det an å ta ut ovasjoner og takksigelser i "flue-på-veggen-opplevelse" neste gang du skal Speidle?  8)

MVH

MM
 
Japp.

Beklager den glapp i ferietåken....     :roedme:


Sender en mail. Det er ikke lenge til, tappet opp to fat pils forrige uke så gjæringsskapet er uvirksomt.

Må vel en tur på V&B for å kjøpe gjær.

r
 
Morten K. Agerup Myhr skrev:
Flottings, Roger!

Blir suget for stort, skulle det ikke forundre meg mye om jeg har en batterieliminator til overs, hvis jeg får kikket litt på roterommet, innimellom slagene idag...

Går det an å ta ut ovasjoner og takksigelser i "flue-på-veggen-opplevelse" neste gang du skal Speidle?  8)

MVH

MM

Har forsøkt å kontakte deg, ingen respons. Gi meg telefon jeg kan nå deg på så ringer jeg. Old Ale onsdag på planen.

r
 
Hjælp?

Så, magnetrøreren er koblet skrudd sammen og plugget inn. Slår på on, det lyser blått men det skjer ingenting. Hvorfor ikke? Noen som har noen idéer? Det er ingen synlige brudd på verken loddinger eller ledninger..... :-(
 
Du har rett polaritet? En del slike 12V motorer går ikke dersom man mikser pluss/minus.
 
Beant skrev:
Du har rett polaritet? En del slike 12V motorer går ikke dersom man mikser pluss/minus.
Satan....
Det er visst litt tidlig på mårran....
TAKK!!!!
Her skal det brygges!!!!!!!
 
Tilbake
Topp