• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Maltmølle ønskes kjøpt

ØlBelge

Norbrygg-medlem
Hei,

Jeg er på utkikk etter en maltmølle. Kapasitet er ikke så viktig siden jeg ikke kommer til å bruke den til store mengder malt, godt resultat er viktigst.

Helst i Oslo/omegn.

Har du en som du ikke bruker?

Heisann,
Om det ikke er noen som har en brukt en, kanskje noen kan anbefale en ny mølle? Monstermill blir i overkant.

Sers77 skrev:

Blir ikke *så* mye å spare på å kjøpe den derfra da, den går jo over 200-kr-grensa i utgangspunktet, så da må vi gå ut fra prisen ink.frakt, altså ca $128. Det blir ca 775kr ex.mva, pluss mva så er vi oppe i 969kr, pluss postens gebyr på 135,- (heldigvis forenklet siden den koster under 1000kr), så er vi oppe i kr 1104,- mens den koster 1098 hos olbrygging.no, pluss frakt på 175... altså 169kr billigere ved å kjøpe rett fra kina, sannsynligvis med lengre ventetid og mye vanskeligere å klage hvis noe er galt... Tror jeg heller ville satse på den fra olbrygging.no, eller http://www.bryggselv.no/products/maltmlle-komplett hvis man bor i nærheten så man kan hente den der.

den likner ihvertfall veldig... ser ut som justeringen også er den samme... men tror ikke jeg gidder å bestille fra kina, blir så fordømt mye knot hvis det er noe galt :/

TorsteinO skrev:
Sers77 skrev:

Blir ikke *så* mye å spare på å kjøpe den derfra da, den går jo over 200-kr-grensa i utgangspunktet, så da må vi gå ut fra prisen ink.frakt, altså ca $128. Det blir ca 775kr ex.mva, pluss mva så er vi oppe i 969kr, pluss postens gebyr på 135,- (heldigvis forenklet siden den koster under 1000kr), så er vi oppe i kr 1104,- mens den koster 1098 hos olbrygging.no, pluss frakt på 175... altså 169kr billigere ved å kjøpe rett fra kina, sannsynligvis med lengre ventetid og mye vanskeligere å klage hvis noe er galt... Tror jeg heller ville satse på den fra olbrygging.no, eller http://www.bryggselv.no/products/maltmlle-komplett hvis man bor i nærheten så man kan hente den der.
"Kan stilles fra 0,2mm til 1mm åpning mellom valsene." står det på Bryggselv sin beskrivelse. Er ikke det litt snaut? Mener å huske vi bruker 1,4mm på vår mølle.

Sendte mail til olbrygging.no, og fikk svar:

Jeg har ikke målt hvor mye den kan justeres. Den er forhåndsinnstilt på 1,3mm, som er riktig i de fleste tilfeller. Men du kan justere mye både inn og ut i forhold til dette

Ole Bråten skrev:
Er den mølla det er linket til hos Bryggselv den samme som de har på Olbrygging?
Det er den samme og jeg kjøpte den fra AliExpress.
Den kom på 5 dager fra hongKong.

NB! Denne mølla har ikke interface for drill. Du må file enden av akselen til en sekskant for å få en pipe på 8mm til å passe. Da kan du bruke drill.
Ganske enkelt om du har en vinkelsliper. Fil den til en firkant om en sekskant synes vanskelig.

Den kosta 1400+ på Bryggselv så vidt jeg husker.

Innstillingen har fungert greit for meg og en kamerat som kjøpte sin på Bryggselv. Riktig innstilling er klokka 12:15, skalaen er fra klokka 9 til 15  ;D
Vi endte begge på samme innstilling uavhengig av hverandre.

(vanlig byggmalt).

Hvis det er den samme hos alle tre så kan jo ikke beskrivelsen hos bryggselv stemme ang justeringen? Også ser det ut som de har lagt til en base/plate

Har samme mølla, kjører min på 1.4mm trenger heller ikke å slipe akslingen så den passer på pipe, bruk chuck'n rett på akslingen, blir jo på samme måte som ett borr..

Kjøpte min på bryggeland for ca 1,5 år siden, men tror nok dem er sputta ut av samme fabrikken. Min har iallfall fungert knirkefritt.

Ok, det tok sin tid før den kom, men den ser absolutt bra ut, og på mystisk vis hadde den tilogmed kommet under momsgrensa :)

TorsteinO skrev:
Ok, det tok sin tid før den kom, men den ser absolutt bra ut, og på mystisk vis hadde den tilogmed kommet under momsgrensa :)

Aliexpress er ett magisk sted, der så og si ingenting koster mer en 200kr :)

Tilbake
Topp