Mangler carahell til lucky jack, hva kan jeg erstatte med?

Hei
skal brygge en lucky jack i morgen og ser at jeg har begrenset med carahell. Har litt forskjellige spesialmalt som cara ruby, munchner etc. Noen som har noen forslag til hva jeg kunne brukt? Hvis jeg er usikker er det da like greit å kutte ut carrahell og heller erstatte med mer pilsnermalt?
 
Hei
skal brygge en lucky jack i morgen og ser at jeg har begrenset med carahell. Har litt forskjellige spesialmalt som cara ruby, munchner etc. Noen som har noen forslag til hva jeg kunne brukt? Hvis jeg er usikker er det da like greit å kutte ut carrahell og heller erstatte med mer pilsnermalt?

Hva er lyseste cara / krystalmaltet du har?
Og hvordan ser oppskriften total ut igjen
 
Har munchner, munick dark, og cara ruby, så ikke så mye å jobbe med. Oppskriften er 7,6kg pilsnermalt, 0,6kg caramunich ll, 0,6kg carrahell. Jeg har ca. 0,2kg carahell og resten av malten. Er det beste å bruke 0,2kg carahell + 0,4 kg mer pilsnermalt eller å bruke 0,4kg av en av de spesialmaltene jeg har?
dette er en batch på 46l med perle, cascade, chinook og citra humle.
 
caramalt gjennomgår en annen prosess før røsting/ tørking enn pilsnermalt og annen basemalt så det blir ikke det samme
 
caramalt gjennomgår en annen prosess før røsting/ tørking enn pilsnermalt og annen basemalt så det blir ikke det samme
Nei klart det, men er fort gjort om ønsket er bare litt mer smak. Det får man ved å hive det i ovnen. Andre ting som det der med økt skumfasthet vet jeg ikke om vil fungere.
 
Ja, har cara munich ll, er vel litt mørkere den. Men kan jo ta de 0,2kg med carrahell jeg har og legge til 0,4kg cara munich ll
 
Hei
skal brygge en lucky jack i morgen og ser at jeg har begrenset med carahell. Har litt forskjellige spesialmalt som cara ruby, munchner etc. Noen som har noen forslag til hva jeg kunne brukt? Hvis jeg er usikker er det da like greit å kutte ut carrahell og heller erstatte med mer pilsnermalt?
Gå for det. Enig med refleksjonene til @loebrygg. KISS!
Litt sent nå kanskje ;-)

Hva ble det til?
 
Klarte å skrape sammen 450g Carahell, så ble det nesten 100g cara pils og resten pilsnermalt. Nære på den oppskriften jeg bruker. Så da tror jeg det blir bra. Takk for alle svar
 
Tilbake
Topp