March-pumpa skjærer seg

Miguel skrev:
Og nå vil ikke pumpa gå rundt. Jeg hører den får strøm og en during men ingenting skjer...

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Åpne opp pumpehuset og se hva som blokkerer for imprelleren.

Bjarte H skrev:
Miguel skrev:
Og nå vil ikke pumpa gå rundt. Jeg hører den får strøm og en during men ingenting skjer...

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Åpne opp pumpehuset og se hva som blokkerer for imprelleren.

Kunne jo ha gjort det før jeg postet.. Fant ingenting, men nå går den fint igjen. Snodig.

Nevertheless. Jeg kan prøve dette selv, men det innebærer litt for mye skruing til at jeg orker å gjøre det igjen nå, så hvis noen av dere har erfaring med det så hadde det vært fint med et innspill

Det t-leddet. Enten så har jeg målt feil, eller så har det kuttet nesten en liter på flowen min. Er det forskjell på en slik "hard" bend som det blir med det t-leddet kontra benden som blir inni en treveis-ventil som det såvidt jeg vet er en "mykere" bend, en kurve på en måte?

Bernts skrev:
protto skrev:
Ja snu pumpehuset 180º. Utløpet skal peike opp.

+1
Jeg kan fortelle en liten historie slik at du husker det ;)
For noen år siden så var 3 kompiser på NM i (la oss si) bueskyting, der ble det konsumert større mengder mat og drikke av ymse slag over en langhelg.
På vei tilbake til hjemstedet, (la oss for historien sin del kalle hjemstedet Moi) så ble det en naturlig stans på en bensinstasjon for nødvendig rehydrering og innkjøp av nødvendige saltholdige remedier.
To av  kompisene var godt fornøyde med stoppen, men de syns tredjemann ble noe lenge igjen i butikken og ellers var noe stille, men milene gikk før han plutselig brølte ut" Faen heller, eg må bare fortella ".
Hele den dagen hadde tredjemann hatt ekstremt vondt i magen, og ingeting hjalp mot magesmertene. Når de endelig stoppet på bensinstasjonen så var smertene så uutholdelige at han gikk rett på do for å prøve å få noe ut.
Ingenting virket,  heldigvis var han oppegående nok til å forstå at det var luft det dreide seg om, og han kom til en konklusjon:
Luft stiger!
Dermed var det av med buksa, albuene i trekant med fast tak bak hode.
Så et lite vipp med bena, så var han halvnaken, stående på hodet,  i desperat kamp for å presse ut luft.
Etter omtrent 13 sekunder så går døren opp.
I døren står en kvinne som skal følge sin datter på do. Tredjemann ser bare et måpende ansikt opp ned, før han med spak stemme sier at: "loft stige"
Den påfølgende "walk of shame" igjennom butikken skal etter sigende ha vært på høyde med den damer i bunad med solbriller må føle 18. Mai på 11.30 bussen hjem.

Moralen i historien : utløpet på pumpen må alltid være opp, for luft stiger.

Var det på shell stasjonen ved Lyngdal Inn dere stoppet:) hehe

Tilbake
Topp