1. Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies). Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av informasjonskapsler. Lær mer.
  2. Hei der Gjest, bli medlem ved å gå til medlemsregistreringen
    Fjern notisen

Materialer brukt i Topsflo TD5

En tråd i 'Utstyr' startet av Miguel, 1 Aug 2019.

1. Miguel

Miguel
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Jeg rotet meg borti en YT video som skrøt av Topsflo vs Chugger, skjønte etterhvert det virket som om det var av en fyr som man skulle tro var assosiert med fabrikken? Uansett, "sammenligningen" var så biasert i den videoen og så leste jeg en kommentar at jeg ville lete litt og fant denne:

Det virker som om begge prøver å rakke litt ned på hverandre, virker som om chugger-videoen kom først. Redde for konkurranse, eller stemmer det?

fra Warning Topsflo TD5 Beer Pump Material Build - Topsflo Pumps Alert

og så denne som var den første jeg så:

#1 Miguel, 1 Aug 2019
    Sist redigert: 1 Aug 2019
  2. Amarillo

Amarillo
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Jeg har sett disse videoene jeg også, og på meg virker som at Chugger er nervøs for konkurranse fra Topsflo som er mindre, er nærmest lydløs, og pumper like godt. Topsflo er også 24v, som er en fordel i omgivelser der det kan forekomme søl og fuktighet.

Jeg er godt fornøyd med min og har aldri hatt problem med den. Og hadde det vært et problem materialene hadde det helt sikkert vært skrevet mange innlegg på diverse bryggeforum, og det har jeg ikke sett.

3. Steinar Huneide

Steinar Huneide
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Har topsflo i BT B80 pro som funker utmerket.

4. Miguel

Miguel
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

De funker jo brillefint. Men han amerikaneren har forsåvidt ett poeng, det er at magneten er ubeskyttet og er i direkte kontakt med vørteren, og når den snurrer rundt så vil det muligens bli noe "shavings" som havner i vørteren.

5. E.Brekke

E.Brekke
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Og så? Malten du putter i gryta inneholder stein som igjen inneholder jern, og jern er sunt for kroppen. Dessuten har jern en tendens til å synke til bunne av kjelen da dette er som kjent tyngre enn vørter/vann. Hadde vært mer bekymret for plasten som brukes i Chuggerpumpa. Har brukt TD5-pumpa i ca ett år og ikke oppdaget noe "avskaving" av magneten. Kun et forsøk fra en amerikaner å sverte en konkurrent.

6. Miguel

Miguel
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Virker som et sverteforsøk ja, og det er også publisert på chugger sine sider, ble litt overrasket der.

Del denne siden