Max vektbelastning på nedfelt induksjonstopp?

Hei! Vurderer et biaboppsett idag. Har en 50L kjele som det blir ca 35L totalt volum i under mesking + vekt av kjele så er det sikkert ikke lang unna 50kg totalt. Hvor mye tåler en sånn nedfelt topp ca? Håper på kjapt svar da jeg er ready to go;)

Jeg er usikker på maksvekta, men er usikker på om jeg ville testet det. Ser en annen utfordring med platetopp og så mye som skal varmes opp. Hvis du ikke kan kjøre to plater samtidig er jeg usikker på om du får skikkelig kok, og det vil ta lang tid. Jeg ville vurdert 3500 w induksjonsplate fra bryggselv eller bryggmaker.

Har samme spørsmål om vekttoleranse selv, og det har ingenting med at platetoppen brukes som varmekilde, men snarere at det er der jeg har avtrekk/vifte.

Har stilt spørsmål til siemens, som er merket jeg har - venter fortsatt på svar.

Har ikke hatt noen problemer med selve vekten på min Siemens induksjonstopp, men vil ikke anbefale å kjøre to plater samtidig, det resulterte i svidd kretskort på min platetopp som garantien selvsagt var utløpt på :) Nytt kort koster 4.500 inkl. servicetekniker o_O

Min induksjonstopp fra IKEA har funksjon for å koble sammen to soner. Fungerer fint hos meg, men brygger max 25 l pr batch

Ok! Hvis jeg bruker sonen nederst til venstre så vil egentlig kjelen hvile på selve kanten som ligger an på benken på venstre side + langsiden inn mot kjøkkenet. Så da vil det sannsynligvis være tryg?

Anbefaler dere å kjøpe en skikkelig induksjonstopp. prøvde min for første gang i dag. Lykke kaller jeg det. :)

Tilbake
Topp