Meskeproblem med Amber Christmas?

Larry

Norbrygg-medlem
Min 3. batch med BeerBrew 30 a skulle være ein enkel sak, då dei to føregåande hadde gått fint.
Amber Christmas Ghar edition frå Bryggselv var innkjøpt for å bli årets juleøl.
18 l meskevatn i kjelen, opp til oppgitt mesketemp på 66°c. Oppi med malten og røre rundt.
Merka allereie då at dette var ekstra tungt å få røre rundt i. Venta litt til at temp på kjelen hadde komt opp igjen til 66° . Starta pumpa forsiktig for å få sirkulere. Men det gikk ikkje lenge før pumpa gjekk tørrt då maltet tetta maltrøret nokså kjappt. Rørte og gravde i maltet for å få sirk. Men tetta seg heile tida. Tempen i toppen av malten klarte eg ikkje å halde på meir enn 58-60°c
Det kom seg litt på slutten. Men redd for at det gjekk til skogs med dette juleølet.
Hadde også samme problem med utmesken.. Måtte grave i botnen for å få gjennom skyllevatnet meste av tida.
Ellers gjekk alt som normalt.
Kva kan være årsaka til problema her?
For lite meskevatn? Er det betre å bruke falskbotnen til desse "tunge" maltblandingane?
Har ikkje lyst å gje opp julebrygginga pga. slike problem.. Kva kan eg gjere annaleis?



Sent fra min PLK-L01 via Tapatalk
 
18 liter til innmesk høres ut som alt for lite i en BB30, særlig med såpass mye malt. Problemet startet nok der.
 
Brukte utrekninga som følgte kjelen (maltvekt i kg x 2 +5) og fekk 18 l. Men skal seiast at i instruksane som følgde maltet var det oppgitt 21l. Bør vel kanskje bruke den neste gang då..

Sent fra min PLK-L01 via Tapatalk
 
Brukte utrekninga som følgte kjelen (maltvekt i kg x 2 +5) og fekk 18 l. Men skal seiast at i instruksane som følgde maltet var det oppgitt 21l. Bør vel kanskje bruke den neste gang då..

Sent fra min PLK-L01 via Tapatalk

Men bekymre deg ikke; ser ingen grunn til at dette ølet skal være ødelagt. Du får kanskje et litt sterkere og litt tørrere øl enn beregnet, men det er ikke sikkert.
 
Og enda på 1059-1060 rundt forventa resultat altså og det bobla friskt i dunken med WLP001 gjær så noko er i allefall normalt, men som Finn seier, det kan bli noke tørrare en normalt juleøl..[emoji12] Ikkje noke gunstig etter mitt ønskje om juleøl altså..
Men vil nok prøve med meir meskevatn neste gang.. Takk for beroligelsen, Finn! Det var rett og slett eit skikkelig jobbe-batch dette, var heilt pumpa etterpå..
Og all bannskap underveis.. Bra ungane ikkje var i nærleiken..[emoji30]

Sent fra min PLK-L01 via Tapatalk
 
Og enda på 1059-1060 rundt forventa resultat altså og det bobla friskt i dunken med WLP001 gjær så noko er i allefall normalt, men som Finn seier, det kan bli noke tørrare en normalt juleøl..[emoji12] Ikkje noke gunstig etter mitt ønskje om juleøl altså..
Men vil nok prøve med meir meskevatn neste gang.. Takk for beroligelsen, Finn! Det var rett og slett eit skikkelig jobbe-batch dette, var heilt pumpa etterpå..
Og all bannskap underveis.. Bra ungane ikkje var i nærleiken..[emoji30]

Sent fra min PLK-L01 via Tapatalk

Noko skal ein da lære ungane. Og det er vel betre at dei lærer det heime enn ute på gata?

66 gradar er ikkje særleg høgt, så om du byrja der, og elles mest har lege under, så vert ikkje skilnaden stor.
 
Får spørja norsklæraren eg då.
Nynorsk i dag og då eg og Finn gjekk i (skriv i for det er slik gamle folk snakkar)
skulen har sikkert endra seg. Ikkje det at eg, korkje no eller då, veit korleis ein skriv dette målet.
Men, i von om å kunne dela ut ein raud strek til ein norsklærar så spør eg om fylgjande;
kan ein skrive "da lære.."? "byrja" utan r til slutt? "elles"? utan r?

Vyrdsamt og framleis Forvirra

(Tør ikke kryddre overnevnte med smilefjes, kanskje det er ok å skrive slik:):):))
 
Får spørja norsklæraren eg då.
Nynorsk i dag og då eg og Finn gjekk i (skriv i for det er slik gamle folk snakkar)
skulen har sikkert endra seg. Ikkje det at eg, korkje no eller då, veit korleis ein skriv dette målet.
Men, i von om å kunne dela ut ein raud strek til ein norsklærar så spør eg om fylgjande;
kan ein skrive "da lære.."? "byrja" utan r til slutt? "elles"? utan r?

Vyrdsamt og framleis Forvirra

(Tør ikke kryddre overnevnte med smilefjes, kanskje det er ok å skrive slik:):):))

Det er rett; den gongen var nynorsken mykje meir komplisert. Men så var me mykje glupare, óg;).
Men til det du undrar deg over:
  • "da" er heilt OK no
  • "byrja" er preteritum, ikkje presens
  • "elles" har nok aldri vore feil - og "ellers" har alltid vore det
Ein god reiskap: http://ordbok.uib.no/perl/ordbok.cgi?ordbok=begge

Eg lika det med "i skulen":).
 
Litt off topic kanskje, men i høve til den "moderne skriftsforma" som er vanleg i bruk i sosiale mediar (skriv på dialekt)er feila som forvirra nemner kun bagatellar å rekne..[emoji6]
Når det er sagt kjenner eg at her må ein ta seg saman, sidan her er ein norsklærar tilstades.[emoji4][emoji16]


Sent fra min PLK-L01 via Tapatalk
 
Litt off topic kanskje, men i høve til den "moderne skriftsforma" som er vanleg i bruk i sosiale mediar (skriv på dialekt)er feila som forvirra nemner kun bagatellar å rekne..[emoji6]
Når det er sagt kjenner eg at her må ein ta seg saman, sidan her er ein norsklærar tilstades.[emoji4][emoji16]

Sent fra min PLK-L01 via Tapatalk

Heilt klart. Eg sensurerer alt de skriv:p.

Neida, men er vert jo litt glad når folk set komma på rett plass og slikt. Det gjer kommunikasjonen betre. Det er det reglane er til for.

"Feila" var jo elles ikkje feil;).
 
Nei, men hadde det vore eg som hadde skrive dei to siste orda så hadde dei blitt feil begge to:)
Det var no helst da eg trudde var feil.
Men gjev ikkje opp, kva med "vert" er det eit ord brukt i nynorsk?
Finn det ikkje i ordboka.

Feil eller ikkje, har du nokre tankar om abv/infeksjon i gushertråden din Finn?
Lite respons på det spørsmålet.
 
Nei, men hadde det vore eg som hadde skrive dei to siste orda så hadde dei blitt feil begge to:)
Det var no helst da eg trudde var feil.
Men gjev ikkje opp, kva med "vert" er det eit ord brukt i nynorsk?
Finn det ikkje i ordboka.

Feil eller ikkje, har du nokre tankar om abv/infeksjon i gushertråden din Finn?
Lite respons på det spørsmålet.

Du finn "ein vert", men det du tenkjer på, er vel presens av å verte. Du må søkje på grunnforma (altså infinitiven når det gjeld verb), ikkje den bøygde forma:).

Eg finn ikkje att det spørsmålet du nemner i den tråden. Kan du linke til det?
 
Dette med linking får jeg til en av ti ganger, så det er enklere å skrive spørsmålet en gang til.
Hvor høy må abv være for å komme klar gushere?
Har et eksperiment som nå er infisert. Ca 12-15% abv. Var ok frem til sist jul men er for høyt karbonert nå.
SG er fire poeng lavere enn ved flasking. Laget våren 2015.

Fant verte nå.
 
Sist redigert:
Hei,
Vet det ikke er helt etter boka men jeg har brygget på BB30 i noen år nå og jeg bruker alltid 22 liter til mesk og skyller med 12 liter.
Funker som regel veldig bra, keep it simple.
 
Hei,
Vet det ikke er helt etter boka men jeg har brygget på BB30 i noen år nå og jeg bruker alltid 22 liter til mesk og skyller med 12 liter.
Funker som regel veldig bra, keep it simple.
Det trur eg også at er vegen å gå for min eigen del.
Vil vel ikkje ha nokon negativ effekt slik eg har forstått det, så då køyrer eg safe heller..[emoji4]

Sent fra min PLK-L01 via Tapatalk
 
Hei,
Vet det ikke er helt etter boka men jeg har brygget på BB30 i noen år nå og jeg bruker alltid 22 liter til mesk og skyller med 12 liter.
Funker som regel veldig bra, keep it simple.

Hvordan blir dette. Hvis du bruker samme mengde vann hver gang kan du jo umulig treffe target OG på forskjellige brygg. Kan jo forsåvidt justere med koketid, men det antar jeg at du ikke gjør.
 
Sist redigert:
Tilbake
Topp