Av tidsmessig årsaker prøver jeg å se på muligheten for å dele opp brygginga mi og har eksperimentert med no-chill-metoden blant annet. En annen ting jeg har sett på er muligheten for å meske en dag og koke en annen. Altså meske som normalt, helle vørter over i et kar, sette dette kaldt og ta det fram igjen noen dager seinere (kanskje dagen etter), koke som normalt, kjøle ned og sette til gjæring.
Er dette mulig uten fare for infeksjon etc? Hensikten er altså å dele det opp av tidsmessig årsaker. En full bryggedag holder ofte på til langt på natt om en gjør det etter jobb og det har jeg ikke mulighet til lenger. Siden helgene er hellig for en småbarnsfamilie ville det å dele opp brygginga over flere dager være en mulighet.
Tanker og innspill mottas med takk.
Er dette mulig uten fare for infeksjon etc? Hensikten er altså å dele det opp av tidsmessig årsaker. En full bryggedag holder ofte på til langt på natt om en gjør det etter jobb og det har jeg ikke mulighet til lenger. Siden helgene er hellig for en småbarnsfamilie ville det å dele opp brygginga over flere dager være en mulighet.
Tanker og innspill mottas med takk.