Minifat/growler

Driver å fundere litt på å kjøpe meg 1 eller 2 fat på alt fra 2-4 liter som er lette å ta med seg rundt på tur og fest, men sliter litt med å bestemme meg for hvem jeg kjøpe. Har tenkt litt på Ukeg fra GrowlerWerks og de fatene ølbrygging.no
Noen som har tips og anbefalinger? Fordeler og ulemper på alle hold :)
 
Fat fra ølbrygging.no på 2-4 liter? Du mener ikke fat med ball-lock? Det er det jeg trenger iallefall.
 
Står dobbel ball-lock men det der ser mer ut som en slags g-kobling? De har ikke enda mindre og? Oksygenfri forflytning av speise til fat er det jeg er ute etter.
 
Joa, men på bildet ser det ut som en g-ish-kobling, men i beskrivelsen står det ball-locks, så hvis man kan velge, så er jeg med.
 
Og aliexpress har drøssevis med Growlers i forskjellige størrelser, bare å søke på stainless growler
 
Sweet! Hvordan er det med stigerør? Det var ikke bilde av det.

En liten bit med 3/8 ølslange er alt man trenger. Har en slik med 3,6 liters growler som jeg skal prøve meg på å ha musserende hvitvin på tapp samt har en 5 liters growler som skal bli festoppsett ;)
 
Hvordan pleier folket å fylle fatene sine? Funker det å helle forsiktig fra ferdig flasket øl? Jeg opplevde at det skummet noe helt vanvittig og det var vanskelig å få riktig trykk
 
Det vanligste er trolig å fylle rett fra gjæringskar, men det er også mulig å helle fra flaske til fat, og vinne premier på nettopp dette øket :)
Bare spør @AndyHagen
Dersom jeg hadde hatt mindre fat, hadde jeg trolig gått for vann - CO2 - innline overføring
 
Tilbake
Topp