Tor.
Norbrygg-medlem
F.eks Jernia og KitchnHvor får man kjøpt nitropatroner til regulatoren Tapcooler selger?
Sent from my iPhone using Tapatalk
F.eks Jernia og KitchnHvor får man kjøpt nitropatroner til regulatoren Tapcooler selger?
Kanskje disse?Hvor får man kjøpt nitropatroner til regulatoren Tapcooler selger?
Bl.a. hos Kitchen:Hvor får man kjøpt nitropatroner til regulatoren Tapcooler selger?
Eller hos Clas Ohlson:Hvor får man kjøpt nitropatroner til regulatoren Tapcooler selger?
De har dem i lista, men dessverre ikke i butikkene.Eller hos Clas Ohlson:
http://m.clasohlson.com/no/iSi-gasspatron/Pr348446001
Denne artikkelen forklarer nitro, og hvordan du kan få det til uten nitrogen, kun med CO2.
https://byo.com/bock/item/1492-the-nitrogen-effect
Hemmeligheten er å ha et øl som smaker godt ved lav karbonering (0,35bar / 5psi @ 13°C)
Når ølet skal serveres, trykksetter du med ca 1,7bar (25psi) avhengig av ditt oppsett. Ølet må gjennom en restrictor kran for å få skummet. Du må senke serveringstrykket etter tapp, ellers vil ølet ta opp for mye CO2
Prinsippet er ikke helt ulikt hvordan du bruker en manuell melkeskummer av typen som ser ut som en kaffepresse.
Har kjøpt denne og har en dry stout som jeg skal teste den på. Tester CO2 vs. Nitro. Kjøres gjennom stoutkran med restriktordisk.
Kommer til å ha blindtest (triangel) om man kan smake noen forskjell.
Kommer også til å se på forskjeller på skum. Tetthet og fasthet samt hvor lenge headen varer.
Spennende, fortell gjerne om resultatet!
Nei! Eg skal halda kunnskapen for meg sjølve!!! Mohahahahah!!!
#thespiritofhomebrewing
Du tulla ikke du
Neppe dumt. Flaskestørrelse? Hvor mye koster sånt?Kommer litt seint inn men jeg har bestilt meg Beergas (Aligal13) 70/30%mix fra Air liquide i dag. Håper jeg ikke har gjort noe dumt.
20kg. Veit ikke helt sikkert prisen ennå.Neppe dumt. Flaskestørrelse? Hvor mye koster sånt?
Skulle være dekka noen år da...20kg. Veit ikke helt sikkert prisen ennå.