Nå selger Netthandelen også boksemaskin (can seamer) og bokser

Stemmer. Trenger nok bærehåndtakene for den på 40 kg. Kopien er større også. Vanskelig å feste tau hvis du skal bruke den som moring.
Originalen har utsalgspris på $3000, så den er vel ikke akkurat retta mot hjemmebryggere. 50% dyrere enn Oktober MK19.2 V2 Pro - om automatikken er verdt påslaget skal ikke jeg uttale meg om.
Jeg har et beist på 65 kilo som er hakket mer automatisert - boksen løftes også opp til chucken. Men etter min mening er automatikk ikke noe å trakte etter. Foretrekker helt klart Cannuaren, ikke minst fordi den er mye mindre, lettere og nettere.
 
Hvor mye gris blir det med boksing? Kan man gjøre det i kjellerstuen uten å måtte vaske ned alt etterpå, eller bør man stå i dusjen? :D
 
Kommer vel ann på teknikken og utstyret man fyller med, det er mulig å gjøre det med svært mye søl, og så å si uten søl.
 
Hvor mye gris blir det med boksing? Kan man gjøre det i kjellerstuen uten å måtte vaske ned alt etterpå, eller bør man stå i dusjen? :D
Du fyller boksene på skum, så det er noe fuktighet som blir slynget rundt. Egentlig ikke så mye. Om du har et stort brett under når du setter på lokket hjelper det mye. Man kan til og med ta seg tid til å tørke av boksene før de går i maskinen. Men kjellerstuen? Usikker...
 
Nå er det en i nettverket som har kjøpt denne. Han har kjørt 2 batcher og er meget fornøyd. Fungerte rett ut av esken, men den var litt ”tight” så han justerte høyden ned en halv millimeter. Det tok 30 sekunder. Ellers tipp topp så langt.
 
Har hatt maskinen i ca 1 uke nå og må si jeg er veldig fornøyd. Funker rett ut av eska uten noen justeringer og er rask og enkel i bruk. Bråker litt men nå har ikke jeg prøvd noen av de andre maskinene på markedet så har ikke noe å sammenligne med. Alt i alt så syntes jeg den var verdt de ekstra kronene fremfor Cannularen og slippe å justere valsene og kaste bort bokser på justeringer
 
Det var flere av Canular’ene som også fungerte rett ut av esken. Enkelte fungerte, og ble deretter utette grunnet manglende stramming. Fungerer din, bør du ettergå stramming.
Den største forskjellen er hvor ofte de lå justeres, og hvor enkelt dette er.
Har ikke forsøkt noen av dem...
 
Første batchen bokset.
Virker tett og fin.
Er det slik at man merker med en gang dersom det ikke er tett? Eller kan det komme snikende...?D127F99D-3AC8-4E96-B5B6-169AD2104DF0.jpeg
 
Første batchen bokset.
Virker tett og fin.
Er det slik at man merker med en gang dersom det ikke er tett? Eller kan det komme snikende...?Vis vedlegget 44952
Jeg holdt bare en boks oppned og var fornøyd etter det. Men den enkleste måten å sjekke om det er tett er bare å holde boksene under vann når jeg tenker på det.

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
 
Sånn ser en god del av boksene ut etter 2 dager med karbonering. Skuffa! Lurer på hvordan dette kan justeres evt...

RETTELSE: ALLE BOKSENE SER SÅNN UT.....

En smule forbanna nå...

EB526A15-51E4-4CF6-B72E-8F9DC0FA0BE2.jpeg
 
Sist redigert:
Netthandelens boksemaskin er den største mannskiten du får kjøpt for norske kroner!

Svaret fra Netthandelen (ikke overraskende): -Dette har vi aldri hørt om....

Nå har jeg forsøkt å justere jævelskapen - og dermed ikke mulighet til å få den returnert.

Restavfallet neste. DEN STØRSTE DRITTEN JEG NOENSINNE HAR KJØPT"!"!""""""!"!

70 liter øl føkka.... er så forbanna at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre.
 
Jeg aner ikke hvordan disse funker, men er det mulig å presse boksene en gang til? Kanskje det kan berge batchen?
 
Tilbake
Topp