NM 2024 - den store diskusjonstråden

Sendes det noe informasjon om innlevering i Drammensveien, eller er det kun for de som leser forumet?
 
Hvor "fastlåst" er egentlig dommerne i typedefinisjoner skrevet av Norbrygg? Eller tar de seg litt friheter til egen tolkning basert på egen erfaring og overbevisning?
 
Må flaskene emballeres på noe vis hvis man leverer i Drammensveien på onsdag eller kan de leveres i «løs vekt»?
 
Må flaskene emballeres på noe vis hvis man leverer i Drammensveien på onsdag eller kan de leveres i «løs vekt»?
Sikkert greit om du har dem i en eske, om du har en som er passe stor for det antaller flasker du har. Ser for meg at det gjør det enklere når de skal fraktes videre opp til meg. Men innpakning ut over det skal du ikke bruke. I mitt perspektiv er det å slippe å pakke ut en kjempefordel.
 
En liten bønn til dere som skal sende flasker: Bruk bleier og plastpose. Veldig mange har ikke fått med seg at flaskene skal i plastpose. Jeg har hatt ett tilfelle der en brygger har hatt kjempeflaks: To flasker var lekke, men det var såpass lite at det gikk bra, til tross for at poser mangla. (Ikke spesielt trivelig å håndtere, likevel.)

Litt mer bønning: Ikke bruk gaffatape! Og ikke bruk tape der det ikke er nødvendig. I det hele tatt: Tenk på at ølet dere pakker inn, skal pakkes ut, også. Jeg blir veldig lykkelig når det er tydelig at avsender har gjort det:).

For å si det enkelt: Ølet skal beskyttes mot støt og lekkasje, ikke mot innbrudd:).
 
Sist redigert:
En liten bønn til dere som skal sende flasker: Bruk bleier og plastpose. Veldig mange har ikke fått med seg at flaskene skal i plastpose. Jeg har hatt ett tilfelle der en brygger har hatt kjempeflaks: To flasker var lekke, men det var såpass lite at det gikk bra, til tross for at flasker mangla. (Ikke spesielt trivelig å håndtere, likevel.)

Så det er noen som leverer øl i plastpose uten flaske og bleie? ;)
 
Har jeg forstått det riktig at en imperial stout tilsatt chilli og vanilje skal meldes på i klasse 13B?
 
Tilbake
Topp