Min forståelse: Det kan du! Det er ingen krav om å dokumentere hverken ingredienser eller prosess. Typedefinisjonene er reglene som ølet vurderes etter. Hvis det du leverer inn treffer på beskrivelsene som er angitt så er det mindre viktig om de konkrete målene er helt innafor.Ikke at jeg sitter med noen ambisjoner om å delta i NM , men kan man nærmest brygge "hva som helst" bare man får det til å passe i en av Norbryggs 13 typedefinisjoner?
Absolutt.Ikke at jeg sitter med noen ambisjoner om å delta i NM , men kan man nærmest brygge "hva som helst" bare man får det til å passe i en av Norbryggs 13 typedefinisjoner?
Jeg ser absolutt ingen grunn til at du ikke skal delta i NM. Vi har en fin fordeling av ferske og godt etablerte bryggere på pallen.Ikke at jeg sitter med noen ambisjoner om å delta i NM , men …
Både NM og OL kommer sannsynligvis for tidlig for meg i år. Har per i dag ikke noe som egner seg for innsending, så da må jeg være både god og heldig over nyttår for å tenke det kan være verdt et forsøkJeg ser absolutt ingen grunn til at du ikke skal delta i NM. Vi har en fin fordeling av ferske og godt etablerte bryggere på pallen.
Dette er en oppfordring til alle![]()
Og det betyr vel antakelig at det skal både være et ekstremt bra øl, og et øl som virkelig treffer på stilen du registrerer det som."Øl som sendes inn til NM bør ha en vinnersjanse." står det i et møtereferat, så jeg må i det minster være fornøyd selv.
Godt poeng. Vi tar ideen om idealpoengsum inn som et forslag til NM 27…Leste med stor forundring reglene for neste års NM. Kom du på fjerdeplass i en klasse i NM 25, kan du sende inn det samme ølet (samme batch) i 26 - i motsetning til om du kom på pallen. Er ikke poenget å finnet det beste ølet?
Enten må det vel være tillatt å delta med samme batchen flere ganger, eller så må det vel ikke være tillatt?
Hva blir det neste? Idealpoengsum?![]()