NM i Hjemmebrygging 2018 - personlig levering av øl som skal sendes til Oppegård

Må være et helt fryktelig verv Einar har. Hente flere kubikkmeter med pakker som inneholder øl på posten, uten at noe av det er noe han kan smake på selv.
 
@Einar Michelsen Tenkte å svinge innom i morgen onsdag. Trenger jeg å pakke inn de som skal til Trondheim og Bodø med bleier osv.? Eller pakker jeg alt løst i esker? Mener jeg bare stilte med en bærepose i fjor, men de skulle muligens ikke lenger enn til Oslo...
 
Åssen behandles egentlig flaskene fra innlevering til bedømming? Stående, liggende, kaldt, varmt? I en pøl av ild og svovel?

Jeg siterer meg selv på det jeg svarte på tilsvarende spørsmål i fjor: (inkludert skrivefeilene)

«Dette finnes det et meget omfattende regelverk for i "Dommerinstruks for konkurransedømming av øl. For øldommere sertifisert av Norbrygg."

Regelverket stiller krav til temperatur og hvile i forkant av smakingen, og at man bla. sikrer seg at ikke de siste ølene blir varmere mens de venter på bedømming.

I Oslo hentes ølene ut av et kjølerom rett før de aktuelle ølene bedømmes. Det samme skjer ved finaledømmingen som skjer på Hjemmebryggehelgen i Trondheim.

Temperatur er med i organiseringen og planleggingen frem til selve smakingen starter, og det er derfor hovedsaklig ansvaret til de som organiserer smakingen og ikke den enkelte dommer.

Ølene som er sendt til eller levert i Oslo (hjemme hos meg) står i et rom med 5-6 graders temperatur. (isolert utebod med temperatutkontroll)

Jeg tror ikke dere skal legge til grunn at noen av organisatorene vil gjøre dette på noen annen måte enn dere ville gjort det selv.»
 
Er det sånn at når du får registrert øl inn så endrer statusen seg på avsenders påmeldingsliste seg fra "label fetched" til "received" eller liknende? Leverte på mandag og bør vel egentlig bare oppsøke psykolog så mange ganger jeg har oppdatert den påmeldingslista... Hilsen jegekkevrangjegernevrotisktakkforjobbenderegjørnåharjegdetteordetiordlistami
 
Er det sånn at når du får registrert øl inn så endrer statusen seg på avsenders påmeldingsliste seg fra "label fetched" til "received" eller liknende? Leverte på mandag og bør vel egentlig bare oppsøke psykolog så mange ganger jeg har oppdatert den påmeldingslista... Hilsen jegekkevrangjegernevrotisktakkforjobbenderegjørnåharjegdetteordetiordlistami

Først står det bare at forsendelse er registrert, deretter ser det slik ut: Screenshot_20180228-164734.jpg
 
Tilbake
Topp