Noe "rart" med heverten

Marius K.

Norbrygg-medlem
Hei!

Har brukt autoheverten min en gang, og nå ser det ut som om at det er masse riper eller "sprekker" i den. Bildet under viser "hylsen" som er utenpå, men det er tilsvarende riper i den innerste delen av autoheverten også. Noen som vet hva det kommer av? Kan det være fare for infeksjon ved å bruke den slik den er nå?

Mvh,

Marius

Vedlegg

• 20140119_175501.jpg
    20140119_175501.jpg
    692,8 KB · Sett: 332
Eerik skrev:
Jeg har og fått disse. Kan det skyldes oppvaskmaskin?

E

Jeg har ikke vasket min i oppvaskmaskin, men den har ligget i varmt vann en stund etter bruk.

Har du brukt den etter at den ble sånn? Har det i så fall gått bra, ingen infeksjon?

Heverten tåler ikke varmt vann :bank2: billig og dårlig kvalitet på plasten,bruk bare kaldt rent vann og starsan på heverten etter bruk.

Jærbrygg skrev:
Heverten tåler ikke varmt vann :bank2: billig og dårlig kvalitet på plasten,bruk bare kaldt rent vann og starsan på heverten etter bruk.

Ham, kjipt. Betyr det at det bare er å kaste denne? Får man den helt ren kun med kaldt vann?

Dette er krakelering. Vanlig at det skjer med hard plast som utsettes for temperatursvingninger eller bøying. Min hevert har vært sånn lenge uten at jeg har hatt infeksjon.
Skyller alltid gjennom heverten med StarSan og sprayer den utvendig før bruk.

Jeg har brukt min autohevert siden februar i fjor, altså snart 1 år. Min er like fin enda. Den skal visst ikke vaskes i vann over 60 grader tror jeg det var. Jeg skyller denne i godt lunket vann. Vasker den med chemipro oxi og starsanner den før bruk. Etter bruk tar jeg den helt fra hverandre og skyller alle delene godt i godt lunkent vann og lufttørker.

Heverten din er ok hvis du spyler den godt etter bruk og bruk litt zalo av og til. La den ligge i starsan en god stund før bruk og pump vesken igjennom slange og heverten noen ganger

Tilbake
Topp