Ny SB i 2015

Ey! Er det en ny conisk gjæringtank med kjølekappe til 50l batcher vi får introdusert på slutten?:)
 
Jeje @Odland og det har jeg da selvsagt på plass :)

Menneh... Jeg merker at det irrasjonelle blingsenteret i hjernen min ikke er villig til å høre på denslags fornuft dersom noe slikt blir gjort tilgjengelig til en pris sånn ca. rett under "altfor mye"
 
Høytid - Unboxing i stua

Nyåpnet BM50 i stua for 15 min siden, hentet på lageret til Bryggselv i dag.

Jeg kan med stor grad av sikkerhet slå fast at vi ikke må vente til januar ;)

Gikk litt raskere enn forventet med levering, så det må shoppes ALT annet til første brygg ever i morgen. Tips og evt. shopping lister tas i mot med ærbødighet og takknemlighet :)
 

Vedlegg

  • 2014-12-16 17.13.15_resized.jpg
    2014-12-16 17.13.15_resized.jpg
    105,8 KB · Sett: 278
Høytid - Unboxing i stua

Nyåpnet BM50 i stua for 15 min siden, hentet på lageret til Bryggselv i dag.

Jeg kan med stor grad av sikkerhet slå fast at vi ikke må vente til januar ;)

Gikk litt raskere enn forventet med levering, så det må shoppes ALT annet til første brygg ever i morgen. Tips og evt. shopping lister tas i mot med ærbødighet og takknemlighet :)
+1 20l
Nissen kom tidlig i år:)
 
Forventer full rapport av alle features. Utrolig fristende å oppgradere, har jo bare 20 liters...
 
Høytid - Unboxing i stua

Nyåpnet BM50 i stua for 15 min siden, hentet på lageret til Bryggselv i dag.

Jeg kan med stor grad av sikkerhet slå fast at vi ikke må vente til januar ;)

Gikk litt raskere enn forventet med levering, så det må shoppes ALT annet til første brygg ever i morgen. Tips og evt. shopping lister tas i mot med ærbødighet og takknemlighet :)

Leggger du ut filmen senere eller?
 
Forventer full rapport av alle features. Utrolig fristende å oppgradere, har jo bare 20 liters...

Av praktiske årsaker; må kjøpe inn alt anet først og reiser bort i Jula blir det ikke noen første rapport før kanskje i slutten av romjula.
Men mtp nye funksjoner ser det ikke ut til at de har beskrevet annet enn et absolutt minimum ennå. (10 programmer og hvordan lage prg.)Første "skumming" gjennom manualen sa feks. ingen ting om nettverk og funksjoner rundt dette. Håper virkelig dette kommer senere siden det jo var endel av "greia" med de nye modellene.

Skal prøve meg på en rapport om nybegynnerens erfaringer når vi er er kommet så langt. Men for en noe mer utfyllende variant må du nok vente til at en av de gamle ringrevene har oppgradert.
 
Av praktiske årsaker; må kjøpe inn alt anet først og reiser bort i Jula blir det ikke noen første rapport før kanskje i slutten av romjula.
Men mtp nye funksjoner ser det ikke ut til at de har beskrevet annet enn et absolutt minimum ennå. (10 programmer og hvordan lage prg.)Første "skumming" gjennom manualen sa feks. ingen ting om nettverk og funksjoner rundt dette. Håper virkelig dette kommer senere siden det jo var endel av "greia" med de nye modellene.

Skal prøve meg på en rapport om nybegynnerens erfaringer når vi er er kommet så langt. Men for en noe mer utfyllende variant må du nok vente til at en av de gamle ringrevene har oppgradert.
Gratulerer så mye med en grominvestering. Rimelig sikker på at du blir godt fornøyd og Lykke til med første brygg!
 
Høytid - Unboxing i stua

Nyåpnet BM50 i stua for 15 min siden, hentet på lageret til Bryggselv i dag.

Jeg kan med stor grad av sikkerhet slå fast at vi ikke må vente til januar ;)

Gikk litt raskere enn forventet med levering, så det må shoppes ALT annet til første brygg ever i morgen. Tips og evt. shopping lister tas i mot med ærbødighet og takknemlighet :)
er det bare ny kontroller eller noen endringer i konstruksjon av kjele, varmeelementer, pumper? samme effektivitet?
gammel versjonen hadde 2 utkast med merkbare endringer.
p.s. på bryggselv nettside står at 7 stk. av 50L 2015 mod. er tilgjengelige (3 stk. er solgt). venter gjerne på minst 3 tilbakemeldinger :)
 
er det bare ny kontroller eller noen endringer i konstruksjon av kjele, varmeelementer, pumper? samme effektivitet?
gammel versjonen hadde 2 utkast med merkbare endringer.
p.s. på bryggselv nettside står at 7 stk. av 50L 2015 mod. er tilgjengelige (3 stk. er solgt). venter gjerne på minst 3 tilbakemeldinger :)

Beklager, jeg er nok ikke den rette til å svare 100% presist på dette. Har ikke hatt Speidel før, eller noe annet for den saks skyld. Men for meg virker det som den er lik forrige modell med unntak av kontroller.
 
Om du vurderer en Speidel 50 og kan klare deg uten wifi-styrt kontrollenhet så koster den 'gamle' nå 18125,- RØVERKJØP!
 
har jobbet med forskjelige Speidel apparater. da er jo ikke bare om penger. hvis det har noen gode endringer i konstruksjon, da er det kanskje lurt å kjøpe ny.
det gjelder samme med foto, alle proff sier at kamera spiller ingen rolle, men bruker kun dyreste utstyr uansett det gir kun 5% bedre resultat :)
 
Dere som ikke har hatt problem med krana. Har dere åpnet den og tittet inni?
Har heller ikke skjønt hvorfor folk ikke liker kranen som følger Speidelen, har jo fungert fint…. helt til i går. Da begynte det å dryppe jevnt og trutt. Speidelen var ny i mars 2014.
 
Fikk en ny speidel 50l som hadde premiere i romjula. Den begynte å lekke på batch#2.

Snakket med Bryggselv hvor den var kjøpt og de skulle ordne med ny kran. Men hadde dessverre ingen inne nå.

:(
 
Tilbake
Topp