I dag, med mitt femte brygg, blir siste gang jeg bruker orginalkrana også. Må skru den så hardt igjen at krana peker oppover nå. Kuleventil-kran og overgang neste.
Hvis du tar den av, og leker litt med den, skal du se at du løser akkurat det problemet der.
Har brygget med min Speidel i snart tre år uten noen problemer med krana.
Akkurat kommet i gang med 50L etter over 100 brygg med 20L. Må si jeg er rimelig skuffa.
- Ikke noe network
- Ikke mulighet for å navngi "Recipe" annet enn Recipe1, 2 osv. Må lage en liste på papirlapp ved siden hvis du skal huske hvem som er hvem
- Krana lekker
- Virker som bunnen er mere blikkboks enn tidligere
- Stor og klumpete kontroller, spesielt frontpanel er unødvendig "fancy og stort"
- Displayet er tregt til å oppdatere seg, men lettlest. Irriterende nå i 2015 å ha 90' talls fart på elektronikken
Ingeniørane vil derimot helst laga det perfekte produktet og det blir dei jo sjeldan ferdige med for det er alltid noko nytt og spennande som skjer på teknologifronten.
Så velger enkelte selskap å gå ut med nye produkt som ikkje er heilt ferdig . Dei har dessutan sagt opp kontrakta med den gamle produsenten så dei har ikkje noko alternativ. Teknologien går ubønnhørleg framover med stormskritt og plutseleg så ser ingeniørane at dei hadde gløymt å tenkja på noko i det nye produktet - så dei vil gjerne laga enno eit nytt produkt og sidan dette er enno rimelegare i innkjøp (og dermed gjev betre forteneste) så er det jo greit for økonomane. Der kom versjon 2 som ikkje er kompatibel med versjon 1.
Syns det var et flott kåseri jeg. Er vel ingeniør selv, men har absolutt ikke såre tær etter å ha lest dette. Heller et flir om munnen pga. nydelig språk og humoristisk vinklingDette skulle vera satt litt på spissen og kanskje meint litt humoristisk og var ikkje ei generell omtale av ingeniørar og andre faggrupper så om eventuelle faggrupper her skulle føla seg trakka på tærne - så får eg orsaka.
Av dei...................
Det er ikke sikkert at det er noe feil med Speidelen din. I manualen er faktisk dette omtalt. I flg den vil nedtelling starte dersom det har gått mer enn 2 min uten temp.økning. Årsaken skal visstnok være at det kan være vanskelig å nå måltemperaturen på 100 grader.update
og så virker ikke koketimer
begynner å telle ned ved 90 grader og da blir alt feil