Ekornskurken
Norbrygg-medlem
De har vel det på videoen i start av tråden, men jeg har det ikke!
Hva er det du har hengende på sida av meskekjelen der?
Har spekulert på dette med tokjelers en stund nå, da jeg skal bygge meg ett anlegg som er kapabelt til å produsere 4 stk cornelius (eller 100 l pluss).
I utgangspunktet så hørers det fortreffelig ut (og jeg tar det som en forutsetning at man bruker en autosparge arm i maltkjelen) men..;
Dette med to pumper gnurer meg litt da den ene pumpa skal forsyne kokekjelen og samtidig ikke lage vakum under maltsenga. Dette kan remedieres med å bruke tyngdekraften (sette maltkjelen høyere en kokekjelen) og man slipper unna med en pumpe. (Men blir det ikke vakum under malten da også?)
Og så har man fremdeles problemet i kokekaret med flow og jevn temperatur fordeling i enda større grad enn i en RIMS pga ett enda større volum rundt varmeelementene.
Jeg håper noen kan stå frem og si «jodda, men det er bra nok!»
Ellers så har jeg stor tro på å ha hele vannmengden i anlegget i fra starten av
Jeg vil ikke skylle om jeg kan komme meg unna med det
Jeppjepp, den er grei og akkurat det jeg prøver å gjøre. Sånn dagsformen er nå så ser en RIMS med egenkomponerte følere og programvare like greit ut i kombinasjon med en stor meskekekjele.
Men dersom jeg kan kjøpe en ferdig PID kontroller, mindre kjeler og likevel ende opp med noe som er «bra nok» så gjør jeg det.
Heh,nydelig i grunnen,3x begrenser utvalget ganske betraktelig ..
Vær varsom med så stor belastning på en platetopp. Jeg kjenner to her på forumet som har sprukket platenStørste bonusen er at det er enkelt å bruke og enkelt å rengjøre.
Vær varsom med så stor belastning på en platetopp. Jeg kjenner to her på forumet som har sprukket platen