Nysgjerrig på barleywine, noen anbefalte på polet?

Har lyst å prøve å brygge en barleywine fordi jeg syns det høres spennende ut, men... Tror aldri jeg har smakt det, så vil gjerne teste litt først. Er det noen som kan anbefale en variant de har på polet? Jobber like ved polet i vika i oslo, så har de det der er det knall, evt om det er i bestillingsutvalget funker det selvsagt også :)

Mener two captains har blitt kalt barleywine, vil det si at dipa og barleywine er temmelig like?
 
Nei. Barley Wine er maltpreget, ofte noe søt. Er det ikke #100 (500?) som kalles amerikansk barley wine (dvs litt mer balansert med humle)?

Ægir har en som er ok tror jeg, og på Vika kan du kanskje finne noen gode fra San Diego-området.
 
Personlig synes jeg Ivar Aasen var litt tam. Jeg er fullstendig klar over at det stilmessig ikke skal være særlig karbonasjon, men jeg savnet en fizz der.
 
Sierra Nevada Bigfoot er snadder. Synes personlig at Tors Hammer er for søt. Noen år siden jeg smakte den dog.

Bring back Andrimnir Barley Wine, says I!
 
Nøgne #100 blir vel kalt en amerikansk barleywine i USA, men Kjetil sa det hadde sin grunn i markedsføring og at det egentlig ikke er laget i noen stil (http://thebrewingnetwork.com/shows/606) Uansett er den forbanna god :)

Slik jeg har forstått det er forskjellen på engelsk og amerikansk barleywine at den engelske er søtere med mindre bitterhet, lavere alkohol, mens amerikanere gjør det de kan best og bruker humle i bøtter og spann + mer alkohol.
 
Nøgne Ø sin "Sunturnbrew" er også en Barleywine. Men denne er jo ganske spesiell, en del røyksmak, men ganske så god, syntes nå jeg!
 
@Håkon - Jobber ved vika, ikke bor ;) (fysj, er ille nok å jobbe i oslo vest, å bo der ... Buæh... ;) )

Men takk for alle tips! Må prøve flere av disse skjønner jeg :)
 
Nøgne Ø sin "Sunturnbrew" er også en Barleywine. Men denne er jo ganske spesiell, en del røyksmak, men ganske så god, syntes nå jeg!
Ah! Den har jeg jo faktisk både prøvd, har veldig sansen for, og har gjemt en flaske bakerst i skapet! Tenkte å spare den til neste solsnurr :)
 
Kinn har jo også en byggvin, var det Ivar Aasen den het? Sunturnbrew er vel ingen typisk barleywine om du vil bli kjent med stilen.
 
Tilbake
Topp