Nytt gjæringskar?

Neste kapittel.

Min tilnærming er åpenbart merkelig, fordi på på Brewshop skjønner de ikke bæret av min tilnærming :p

Jeg har forklart at jeg vil ha en løsning hvor det er mulig å overføre ukarbonert øl til flaske. Svaret derfra er hevert, logisk nok, men dette er ikke noe jeg lærer av.

De mener jeg må ha mottrykksfyller med mulighet for å purge flaskene ellers er det ikke vits. Jeg skjønner forsåvidt logikken, men jeg har mulighet for å låne forskjellige mottrykksfyllere og vil derfor teste løsninger før jeg kjøper dette. At jeg av og til (i de fleste tilfeller) kan finne på å flaske ukarbonert øl, på en flaske uten å purge med co2 har jeg et avslappet forhold til. Sukkerbit og gjær bør fikse dette.

Likevel vil jeg som sagt ha trykkar. Jeg har bestemt meg for Apollo Snub Nose 30L, her følger med trykksett.

For å få ølet fra kar til flaske. Hva trenger jeg?

Regulator med SodaStream gjenger.

Kan jeg bruke samme flaske til å presse ut øl som jeg også kobler på en mottrykksfyller? F.eks. ved å bruke en y-splitt.

Kan jeg koble på en tappestav på ølslangen eller vil trykket være for høyt? Her må jeg sjekke hvilke overganger jeg trenger.


Siden laveste trykk på de medfølgende PRVene/ overtrykksventilene er 0,7 bar (10 psi), vil jeg trenge en overtrykks ventil. Antar denne gjør jobben.
Jeg har en mottrykksfyller (Tapcooler) til salgs. Har aldri hatt bruk for den. Jeg karbonerer på fat og fyller på flasker med PICNIC TAPPEKRAN OG SKUMDEMPSLANGE.
 
Skal du fylle ukarbonert øl ut av ballock er nok picnicslange billigste løsning. I tillegg må du trykke ølet ut med co2. Koble på og sett lavt trykk ved fylling. Alternativt ta av lokket og bruke hvert, men da er det like greit å gjære i bøtte.
 
Skal du fylle ukarbonert øl ut av ballock er nok picnicslange billigste løsning. I tillegg må du trykke ølet ut med co2. Koble på og sett lavt trykk ved fylling. Alternativt ta av lokket og bruke hvert, men da er det like greit å gjære i bøtte.
Ferdig karbonert øl fungerer også fint å overføre til flasker med PICNIC TAPPEKRAN OG SKUMDEMPSLANGE.
 
Tilbake
Topp