Hadde dere lansert dette for 2-3 år siden så hadde jeg tenkt: Umulig. Gjesdalbuen er ikke klar for noe slikt, det ville automatisk blitt et nytt Vertshuset, med tilhørende slåsskamper i helgene. Og så har du de lokale personlighetene som ville lage pub like ved Figgjoelva i Smiå... Selvsagt uten en krone av egne midler spyttet inn.
Men konseptet er helt annerledes her og jeg tror det kunne hatt noe for seg, det finnes også et annet publikum på Ålgård, og stedet er i rivende utvikling. Jeg håper dere får det til. Det ville løftet stedet og ville passet perfekt inn i lokalene til Lokstallen. Håper dere får det til. Kulturinnslag hadde vært flott. Blir gjerne med som deleier og tar en sjanse på at dette kan bli en hit. Ingen trodde på Byrkjedalstunet heller da det ble etablert, de fikk ikke lån i banken engang, og klarte å gjøre suksess.
Alternativene er kjedelige. Lura Turistheim - konseptet har vel sett sine beste dager og publikum er begrenset, den eldre garde som liker slik mat. Sushi? Mulig at det er mange som liker dette i Gjesdal, men jeg tror det er litt motemat, som i løpet av noen år kan bli erstattet av noe annet.