OK fortsatt ikke mulig kjøpe god tysk øl i Norge?

Går det an å være så bakstreversk eller? Ikke få meg til å le, skikkelig tysk øl (om det er oktoberfest, eller DAB export, eller for den skyld en god Burton on Trent som var vanskelig å finne den gangen jeg bodde i Oxford!), burde nå være lett tilgjengenglig på polet. Men de skal på død og liv støtte norsk øl. OK greit, bare en måte de kan lære da....eneste problem, 99% av det er fryktylig dårlig. Minner meg og NYC og Washington for 30 år siden (ja vi er så langt bak, når det gjelder mat, bakerier, fersk fisk osv osv! ...vi er tross alt bakstreversk landet #1 om du vil! Gatwick flyplass har bedre mat en de fleste av hos i Beeerghen feks)...


Synes det der flott om de støtter gode produkter (feks hardanger sider!), men at vi som forbrukere skal måtte punge ut for dårlig overgjæret overhumlet skitt som nå skal overta alle hyllene på polet og utsalgsteder synes jeg er for dårlig. Heller import av skikkelig øl! REMA1000 fører i hvertfall Bernard og andre ganske ok øl på glass...men jeg blir forbanna når jeg går inn på meny og ser bare skitdårlig norsk øl til idiotiske priser i bittesmå flasker til luksus priser, som jeg kan ganske sikkert anta smaker bare humle.....ka faen!!!!!! Eg blir så forbanna! Ka slags land bor vi i? T.o.m. fjerne fiskevær i USA, Canada og Australia har tilgang på skikkelig pilsner...fra tyskland...t.o.m. skikkelig oktoberfest øl fra de få munchen leverandører...hvorfor faen ikke oss? Hvorfor skal vi for helvete være så bastant bakstreverst`? Har hatt det opp til pipa med norsk øl...kanksje eneste land i europa der man gidder med hjemmebrygging fortsatt...det der (og norsk mat osv) er såpass primitivt at jeg har ikke ord...
 
Dere er klar over hvor primitivt det er her? Om jeg skal ha en god tysk øl, må jeg LAGE det. Om jeg har feks lysst på Masala Dosa, må jeg lage det fra grunn..ditto Peking duck...jeg må lage hele skitet fra bunn av...etc etc...vi er faenvel der jeg var i DC for 35 år siden...så bakstreversk er vi! Vi bare nå takker for fredags tacos med billig skiit og tror at guacamole er noe man får fra pose og rører inn i rømme...det er så flaut jeg har ikke ord! Nåja, hvorfor ikke flytte? Ja fjell og natur...setter pris på det. Men wow, mat og øl og vinkulturen er en gigantisk - poeng ved å bo her...
 
Två tummar opp da til rema1000 for baguettenne og folkets pizza osv...(produtta in italia!)...de er gode og der er eget merkevare mye bedre enn de norske (no frigging surprise!)...folkets brandname i det hele tatt bedre og billigere enn de norske...beklager noe off-topic...blir opphisset hver gang jeg går inn i butikkene her...idiotiske priser...kvernet kjøtt til 110kr kg? ka fa?
 
Det høres ut som du har funnet deg NOE å drikke på i hvert fall :)

Polet leverer mye rart, men også mye godt. Noen foretrekker mye humle i alen sin, mens andre foretrekker søte malttunge øl, og andre igjen foretrekker rene og klare lagere. Smaken er heldigvis ikke lik for alle. :)
 
Det høres ut som du har funnet deg NOE å drikke på i hvert fall :)

Polet leverer mye rart, men også mye godt. Noen foretrekker mye humle i alen sin, mens andre foretrekker søte malttunge øl, og andre igjen foretrekker rene og klare lagere. Smaken er heldigvis ikke lik for alle. :)

Det mest sindige svaret jeg har lest til den tilsvarende motpol, tommel opp ;)
 
Enig, noen importører burde fokusert på det, skulle gjerne hatt Ayinger, bl.a.

Det er så mange som sier at de ikke liker lager, siden det er så lite smak. Noe som er rett og slett mangel på informasjon.

Norske produsenter snakker mye om håndverk og kompromissløshet, men velger bort undergjæret øl fordi det tar lengre tid, og koster mer å produsere.



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Vel, om man er misfornøyd med utvalget er det jo bare å la være å kjøpe de norske produktene, og starte importfirma og restaurant. Veldig norskt å klage over at andre ikke gjør ting for en selv...
Tja, må vel være lov til å være misfornøyd med noe uten at det er et krav om å løse problemet selv? Dette er blant de mest sleivete avvisningsstrategiene som finnes, synes jeg. Blir litt som å si at det man ikke skal være misfornøyd med et politisk styre hvis en ikke styrter styret og tar over selv. Det finnes hjelp i å ytre sine meninger, hvor et system evt kan endres deretter. Selv om det var en noe spesiell måte å ta det opp på, så må jeg nå egentlig si meg en del enig i det han skriver.
 
Tilbake
Topp