Ølbryggeren.no?

Roadrune

Norbrygg-medlem
Hei, nytt medlem her og jeg synes det er litt trist at dette skal være mitt første innlegg, men ble veldig usikker her...

Jeg har lenge hatt lyst til å starte med brygging og siden jeg fikk litt utstyr til jul bestemte jeg meg for å handle inn resten.

Tanken har hele tiden vært Grainfather connect, og den beste prisen på både den og en Sparge Water heater (som virker grei å ha siden jeg skal brygge i garasjen) fant jeg hos Ølbryggeren.no så jeg bestilte det og noen andre småting, og betalte over 10.000,- med Paypal i går morges.

Siden det ikke kom noen ordrebekreftelse gikk jeg inn på nettsiden og sjekket ordrestatus i dag tidlig, der står ordren som kansellert, men jeg har betalt, pengene er trukket fra min konto, og betalingen er ikke stoppet hos Paypal!

Jeg sendte derfor en mail til Ølbryggeren som åpenbart er en privat mailadresse men har ikke fått svar.

Jeg finner heller ikke noe info om butikken på nett som er av nyere dato, kun eldre stoff...

Er dette en seriøs fohandler som jeg kan regne med ordner opp?
 
Paypal har vel gode refunderingsordninger. Så du kan i alle fall være ganske trygg på å få tilbake pengane om du ikkje får varene du har bestillt. Kanskje han er på juleferie, litt uprofft i så fall..menmen
 
Bare å ha is i magen. Refundert får du uansett om du bruker paypal eller visa, bankene er greie sånn sett når du ikke får varer du har betalt for.
 
Joda, jeg er ikke redd for å ikke få pengene tilbake, jeg er mer redd for om jeg må vente en stund med å komme i gang :p
 
Har aldri hørt om stedet. Ser at ølsettene er Brewolution, uten at dette er oppgitt på sida. Brewolution er vel i utganspunktet dansk og fås også kjøpt på Brewshop.no
 
Da er jeg innmeldt, og venter på at betalingen skal gå gjennom :)

Det tar vanligvis en til to bankdager å registrere medlemskapet. Ettersom vi er i perioden med særdeles mye fridager, så betyr det at du sannsynligvis ikke ser medlemskortet ditt før på kvelden på nyttårsaften. Det kan hende det kommer allerede i morgen kveld.
 
Har fått medlemskort, og har avtalt med Ølbryggeren at han sender det som er på lager, og refunderer resten av pengene, så får jeg ta en tur til Vestbrygg å handle til helgen.
Altibrygg i Haugesund er nærmere, men hadde heller ikke GF på lager, og når jeg først har bestemt meg for noe, så haster det noe så inni helxxxx
:D
 
Jo, takk.
Jeg får komme i gang med et brygg først å se om interessen vedvarer, gjør den det har jeg en tendens til å bli engasjert :)

Jeg ser Robobrew er enklere å få tak i lokalt, er den tilnærmet like god som GF om jeg kjøper en motstrømskjøler til den?
Da blir vel prisen ca det samme også?
 
Er noen fordeler og ulemper med begge, men det er primært automatiseringen som er den største forskjellen.


Men man får kanskje noe med konisk bunn til omtrent samme pris?
 
Slipper å holde på med rist og pakning og alle delene til røret i midten i robobrewen. Robobrew har vel ikke app og styring via den.
 
Har nettop fått en robobrew 65 i hus, og har brygget 2 brygg på den til nå, og er veldig fornøyd. liker å kunne brygge 50 liter i slengen:) veldig enkel og grei i bruk, effekten er 3500w så bruker litt tid opp til kok men det gjør ikke meg så mye, hjelper kanskje med isolasjonskappen på den. Også veldig enkelt å stegmeske med den, er vel mulig med opptil 6 steg mener jeg, skal også kunne stilles inn så vannet er varmt når du står opp/kommer hjem fra jobb, har ikke fått prøvd dette enda.
Har ikke prøvd grainfather så kan ikke si noe om den.

Sent fra min MAR-LX1A via Tapatalk
 
Tilbake
Topp