Old Ale, øl for vinteren 2024/25

Men jeg kan jo si at jeg synes old ale er et vanskelig øl å få til. Men samtidig er wee heavy egentlig bare den skotske versjonen av denne stilen, så ...
Syns du? Old ale er en av de stilene jeg syns har vært lettest å treffe på. Hiv oppi nok amber malt og gi det litt tid til modning så sitter det :D Kanskje jeg har vært for ukritisk? Jeg har planer om å brygge det snart igjen.

Syns du? Old ale er en av de stilene jeg syns har vært lettest å treffe på. Hiv oppi nok amber malt og gi det litt tid til modning så sitter det :D Kanskje jeg har vært for ukritisk? Jeg har planer om å brygge det snart igjen.
Det er vel en god beskrivelse av hva jeg har prøvd :p . Det har stort sett dreid seg om Fuller's 1845 og 19 % amber. Og helt bra blei det aldri, sjøl om det hjalp litt da jeg fikk bytta ut Fawcett's amber med noe mer normalt:). (Fawcett's er sånn ca. dobbelt så mørkt som andre.)

Sist redigert:
Det er vel en god beskrivelse av hva jeg har prøvd :p . Det har stort sett dreid seg om Fuller's 1845 og 19 % amber. Og helt bra blei det aldri, sjøl om det hjalp litt da jeg fikk bytta ut Fawcett's amber med noe mer normalt:). (Fawcett's er sånn ca. dobbelt så mørkt som andre.)
Jeg har brukt 10% crisp amber sammen med 10% crystal 75L og mener jeg endte opp med noe jeg ikke klarte å skille fra Gamleguten, som riktignok ikke er helt lik 1845 - men likefullt en suksess i min bok. Men det ble aldri verifisert av noen med skarp gane.

Jeg får brygge en og få den vurdert.

Sist redigert:
Tilbake
Topp