Old Ale, øl for vinteren 2024/25

Testa gamleguten i går, den er vel ikke så langt unna en Old ale. Smakte bra, men venter på karbonering og klarning

Fikk akkurat tak i noen Winter Welcome, gleder meg til å prøve.
Sitter med en biskopsfinger nå. Bryggeriet kaller den en "strong ale", altså inne under "old ale-paraplyen". Den kunne nok like gjerne vært kalt en ekstra sterk bitter. Her er det glidende overganger.

Uansett; et fryktelig godt øl. I forhold til Winter Welcome er den lettere, mer i retning humle - men jeg synes slektskapet er tydelig. Like god, bare litt "lettere", som sagt.

Det var da voldsomt til mas da;)
Nå MÅ jeg innom mitt lokale pol i morgen. De har visst 26 fingre på lager og jeg tror ikke jeg har prøvd denne.
Men nå husker jeg dårlig. Har akkurat begynt å notere ned det jeg prøver

Sitter med en biskopsfinger nå. Bryggeriet kaller den en "strong ale", altså inne under "old ale-paraplyen". Den kunne nok like gjerne vært kalt en ekstra sterk bitter. Her er det glidende overganger.

Uansett; et fryktelig godt øl. I forhold til Winter Welcome er den lettere, mer i retning humle - men jeg synes slektskapet er tydelig. Like god, bare litt "lettere", som sagt.
Jeg mente ikke egentlig at biskopen var en old ale, det var oppkjøpene og øl som forsvinner fra markedet som fikk meg til å dra frem den :) Vil si den er ganske stilsikker sterk bitter. Veldig enig i at det er fryktelig godt!

Tilbake
Topp