1. Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies). Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av informasjonskapsler. Lær mer.
  2. Hei der Gjest, bli medlem ved å gå til medlemsregistreringen
    Fjern notisen

Om øl i mediene

En tråd i 'Stavanger Bryggerlaug' startet av gstein, 1 Jul 2014.

1. Miguel

Miguel
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Artig tanke. Og på en måte en "enkel og obvious" tanke, hvis den stemmer. Hadde vært interessant å hørt hvordan/hvorfor de kom frem til at de skulle gå ned til 0.33. Er det ikke en NØ-representant som frekventerer her inne?

2. loebrygg

loebrygg
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

De er jo ikke alene om å ha gjort det, men det bryter liksom med det kompromissløse

3. kEidesen

kEidesen
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Redusere sortimentet, er det en god ide? Norges beste bryggeri gjør vel det motsatte og kommer med nyheter oftere enn de fleste.
    Jeg håper norske konsumenter(sic) gjør som amerikanerne og øker fra 4,5% til over 12% markedsandel fra mikrobryggeri.

4. Miguel

Miguel
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Prisen er nok veldig utslagsgivende for hvor mye øl man stapper i handlevognen på en butikk. De som vil ha øl, fordi de vil ha øl som er noe ekstra går gjerne på polet. Det er jo priskonkurranse der og, men jeg tenker at pengene sitter kanskje litt løsere i en faghandel, hvor kunden er ute for å kjøpe øl, enn i en butikk hvor kunden kanskje bare skal ha en eller to for å kose seg ved siden av de vanlige innkjøpene.

Dette er min tanke, men på en måte så kan det kanskje ikke være usannsynlig at de ville prise seg lavere, med da mindre volum pr kjøpt enhet som et resultat av dette, for å konkurrere mot 0.5L-pilsneren, prismessig? Så fra at en kunde tenker at "den halvliteren var dyr", så priset de seg lavere, men da tenker kunden kanskje "den lille flaska der var dyr, får mer øl pr krone hvis jeg kjøper en halvliter". Uansett så har de en høyere kostpris pr liter øl de lager enn f.eks Ringnes, Så jeg tenker at det kanskje er lettere å selge en halvliter, enn omtrent 1,5x 0,33, for da må kunden kjøpe to flasker. Og da ryker volumet. Jeg bare drodler, hadde vært interessant hvis vedkommendre fra NØ kunne kommet med noe info om hvorfor de gikk over.

Botnen, Kalvatn og loebrygg liker dette.
  5. Marius K.

Marius K.
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Jeg må si at jeg liker mye bedre konseptet 0,33 vs. 0,5. Stort sett har jeg ikke behov for å drikke en halvliter, og liker at det nå, spesielt på polet, er kommet mye mer 0,33 boks/flasker sammenlignet med tidligere.

GuHa liker dette.
  6. Botnen

Botnen
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Var ikke nicket @Kjempetorsken eller noe sant?

7. Finn Berger

Finn Berger
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Enig. Men siden vi her i heimen er to som drikker øl, og siden vi stort sett liker det samme - bortsett fra surøl:p - så har jeg gått over til tappe en del på 0,5 og 0,75. Å dele en 0,33 er litt ...nja, man kjenner seg litt snytt:).

loebrygg liker dette.
  8. Marius K.

Marius K.
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Når det kommer til deling, er jeg helt enig. Fruen er ikke glad i øl, slik at de flaskene jeg har på kjøl i 0,75 formatet blir ofte stående nokså lenge. I hvert fall om innholdet er av den sterke sorten. Skal man nyte en øl uten delingsaspektet er jeg stor tilhenger av 0,33 :D

Finn Berger liker dette.
  9. Finn Berger

Finn Berger
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

10. erikraude

erikraude
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Den har jeg ikke sett. Takk!

11. Skjelstad

Skjelstad