Om øl i mediene

Av en eller annen grunn så mente jeg at jeg leste kjøtt(okse) i innlegget til Jørgen. Må ha vært noe dagdrømming det. Men greit å være selvforsynt med både kjøtt og bacon. Så da får det blir okse og gris i hagen :)
 
Av en eller annen grunn så mente jeg at jeg leste kjøtt(okse) i innlegget til Jørgen. Må ha vært noe dagdrømming det. Men greit å være selvforsynt med både kjøtt og bacon. Så da får det blir okse og gris i hagen :)
Så noen ga bort en stuegris på finn. Hadde det vært nær meg hadde jeg hatt både bacon og ribbe i hus allerede.
 
Fikk noe de kalte bacon til frokosten på et hotell i et muslimsk land en gang. Det var verken svin eller okse. Geit eller gammel vær... Fant ut at det var best å stå over bacon de dagene!
 
Ved nærmere ettertanke. Ser for meg en film. Der en fange har sprengt seg gjennom muren i løpet av mange uker/måneder/år ved hjelp av flaskebomber.
En slags suksesshistorie. Vanskelig fange, kjip barndom, knark og vold. Fengsel. Opprør. Så finner han gleden i ølbrygging. Det bli en slags redning. Verdsatt og respektert. Suksess. Ølet kommer for salg med stor suksess. Jevnt og trut/trub setter flasker til siden.
Her har historien to måter å ende på. Enten i en megakaboom der alle flaskene sprenges på samme tidspunkt og muren er ødelagt.
Evt, så blir litt etter litt spreng bort til han endelig er fri.

Så mangler bare filmtittelen. Shawshank Beer. Frihetens øl. The Big Beerblast. Beers of Freedom. How to tear down the wall with beer.
 
Tilbake
Topp