Omstikking enkelt forklart?

Rengjør krana mellom bruk og hell litt kokende vann/ syreløsning på / i den før tapping, det gjør susen  :brygging:
 
Trygve skrev:
Og hvis du bruker den hvite og røde fra Petit, så kan den også deles ved å dra den fra hverandre i to biter - krever litt styrke i klypa.  Det var etter at jeg så hvordan den så ut inni at jeg kjøpte autohevert.
Nå har jeg åpna alle mine røde og hvite fra Petit og jeg så ingenting som bekymrer meg. Noen var svakt misfarga og vil få seg en runde med Stoutrens snart i demontert tilstand.

Jeg vasker kranene når jeg vasker kara mine. Jeg monterer krana på karet og fyller i vann og ballongrens. Åpner og lukker krana noen ganger og slipper litt vann gjennom slik at alle deler som kan komme til å komme bort ølet mitt får seg en skyll. Gnikker og gnir litt lett inni og utenpå før jeg lar det stå ti minutter. Tømmer så og skyller flere ganger. Rett før bruk får krana en solid sprut med sterkrens.

Null problem. Kjapt og enkelt.

Tormoden
 
Hei. Ser det er mange som bruker kran med suksess.. Takk for erfaringer dere har.
Har akkurat begynnt å bruke Corneliusfat og kunstig karbonering, så jeg gidder nokk ikke prøve meg på kran igjen,.
men jeg setter pris på erfaringer og tips/råd i tilfelle jeg finner ut at jeg vil prøve igjen.
 
Tilbake
Topp